pelastetaan_suomalainen_ruoka

Me allekirjoittaneet haluamme syödä Suomessa tuotettua ruokaa!

Suomalainen puhdas ja turvallinen ruoka on puolustamisen arvoinen. Tavoitteena on oltava se, että lapset ja lapsenlapsetkin voisivat nuolla taikinakulhon turvallisin mielin saamatta salmonellaa. Jo nyt joukkoruokailussa esimerkiksi ulkomaisten marjojen kohdalla ne pitää kuumentaa, että sieltä ei tulisi tauteja.  Suomen pitää jatkossakin pysyä elintarvikeväärennösten ulkopuolella. Alkuperämerkinnöillä kuluttajille turvataan oikeus tietää ruoan alkuperä, tuotantotapa ja koostumus. Suomalaisen ruuan säilyminen kaupan hyllyllä edellyttää sitä, että jokainen elintarvikeketjussa saa tarvitsemansa osuuden. Näin ei valitettavasti tällä hetkellä ole ja esim. kaupan osuus ruuan hinnoissa on kasvanut kohtuuttomasti. Suomalainen ruoka tulee suomalaiselta maatilalta ja tuottaja ei voi tuottaa ilman palkkaa. Arvostetaan suomalaista ruokaa ennen kuin se on myöhäistä!

Tämä adressi suomalaisen ruuan puolesta luovutetaan ministeri Jari Koskiselle, kun siinä on 10 000 nimeä!