Pelastetaan valtakunnallinen sateenkaariperheleiri 🌈

Pelastetaan sateenkaariperheleiri! 🌈

Sateenkaariperheet ry pohtii valtakunnallisten, työntekijävetoisten kesäleirien lakkauttamista. Vastaavista sateenkaariperheellisille suunnatuista talvileireistä on jo aiemmin tehty lakkauttamispäätös
Nyt on aika toimia, jotta tämä keskeinen ja ainutlaatuinen vertaistuen muoto saadaan säilytettyä!

Mistä on kyse?

Sateenkaariperheet ry:n hallituksessa on keskusteltu työntekijävetoisten kesäleirien lopettamisesta (https://sateenkaariperheet.fi/wp-content/uploads/2023/11/paatosluettelo-7-2023.pdf).
Jos leirit lakkautetaan, jäljelle jää vain paikallisten vapaaehtoisten itse järjestämät pienimuotoiset leirit.

Valtakunnallinen kesäleiri on suosittu vertaistoiminnan muoto ja ainutlaatuinen sen tarjoaman vertaistuen laajuudessa. Vuodesta toiseen loppuunmyyty leiri tavoittaa vuosittain yli 100 henkilöä, ja tulijoita olisi paljon enemmänkin. Talvileirin lakkautuksen jälkeen tulijoita kesäleirille on luonnollisesti ollut entistäkin runsaammin. Leirillä on mahdollisuus tavata sateenkaariperheellisiä ympäri Suomea. Suuresta osallistujamäärästä johtuen myös vertaisuus toteutuu useammalla tasolla: paikalla on joka vuosi kaikenikäisiä leiriläisiä ja lapsia on pikkuvauvoista lähes täysi-ikäisiin teineihin. Myös perhemuotoja on monia; ydinperheiden ja uusperheiden lisäksi esimerkiksi useampia kumppanuusvanhemmuusperheitä ja sijaisvanhemmuusperheitä. Pienemmillä paikallisilla leireillä ei näin moninaista osallistujajoukkoa ole mahdollista tavoittaa. Työntekijävetoisuus myös takaa laadukkaan, osin ammatillisesti ohjatun leiriohjelman.

Nyt on aika tuoda hallituksen, vertaistoiminnan koordinaattorin ja toiminnanjohtajan tietoon se, kuinka tärkeä osa vertaistoimintaa valtakunnallinen kesäleiri on.

Kiitos! Pelastetaan leiri yhdessä!

Leirikampanjan toimikunta    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Leirikampanjan toimikunta voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…