PERHONEN - NUORTEN MIELENTERVEYSONGELMAT JA ITSEMURHAT

Tämän adressin tarkoitus on herättää eduskunta antamaan todellista tukea pahoinvoinnin ennaltaehkäisyyn ja riittävää pääomaa mielenterveystyön kokonaisvaltaiseen kehittämiseen. Adressi tullaan luovuttamaan Peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardsonille.

PERHOSEN TARINA LYHYESTI – Delphine oli herkkä nuori nainen, joka halusi olla paljon, antaa paljon, mutta hänelle ei suotu siihen mahdollisuutta.  Hän pyysi päästä hoitoon, kun tunsi itsensä liian heikoksi.  Hän halusi suljetulle osastolle hetkeksi suojaan.  Lääkärit eivät kuunnellet häntä.  He eivät uskoneet hänen tuskansa suuruutta ja pelkonsa syvyyttä, vaan kietäytyivät auttamasta.  Luoja otti Perhosen siipiensä suojaan.  Äiti ja pikkusisko löysivät Delphinen kuolleena kotoaan. Voit lukea Sunnuntaisuomalaisessa 27.5.2012 julkaistun lehtiartikkelin kokonaisuudessa tästä osoitteesta:www.facebook.com/groups/268914619886666/doc/273768132734648/

MIETI millaiset päättävässä asemassa olevat toimijat syöttävät tälle syövän tavoin vaaralliselle taudille kasvuvoimaa?  Ketkä meistä tukevat tai antavat hiljaisen hyväksymisensä rakenteille, joiden tuotokset aiheuttavat suurta kärsimystä nuorelle herkälle ihmiselle? Hän menettää mahdollisuudet uskoa turvalliseen tulevaisuuteen, elämään ja yleensä mihinkään, saaden hänet lopulta päättämään päivänsä. – Arvokas elämä päättyy lähimpien mittaamattomaksi suruksi ja meidän kaikkien suureksi vahingoksi aivan liian usein.

VÄLINPITÄMÄTTÖMYYS AIKAMME TUHOAVIN TAUTI ETENEE SUUNNATTOMALLA VOIMALLA. – ÄLÄ ANNA SEN ENÄÄ LEVITÄ.  TULE KANSSAMME JA TOIMI.  ALLEKIRJOITA TÄMÄ TÄRKEÄ ADRESSI JA VIE SANAA ETEENPÄIN.

Tilastoa itsemurhien määrästä ja taloudellisista menetyksistä seuraavasta linkistä:

Mimosa Helander ja Lauri Kojo

Mimosa Helander ja Lauri Kojo    Ota yhteyttä adressin tekijään