Petäjäveden seurakuntaan piispantarkastus!

Me allekirjoittaneet vaadimme uutta piispantarkastusta Petäjäveden seurakuntaan mahdollisimman pian. Adressi lähetetään tiedoksi myös Lapuan Hiippakunnan uudelle piispalle Matti Salomäelle.

Petäjäveden seurakuntaa on johdettu ammattitaidottomasti ja epäpätevästi usean vuoden ajan. Tämä koskee johtavia viranhaltijoita ja nykyisiä luottamushenkilöitä. Kirkkoneuvosto on kirkkoherran sätkynukke. Edellinen piispantarkastus on tehty vuonna 2019 eikä mitään ole saatu kuntoon sen jälkeen. Seurakunnan todellisesta taloudellisesta tilanteesta on epäselvyyttä ja sitten kirkkoneuvosto suuressa viisaudessaan halusi purkaa viimeisimmän talouspäällikön työsuhteen.

Seurakunnan päätöksenteko on salamyhkäistä. Valtuuston kokousten pitäisi olla avoimia niin kuin kunnanvaltuuston kokoukset on.  Seurakuntalaisia ei haluta kuunnella. Asioista tiedotetaan huonosti - syksyllä oli kuulemma joku kysely, josta kerrottiin vain facebookissa.

Seurakunnan työntekijät eivät ole paikkakuntalaisia. Tämä näkyy sitoutumattomuutena (paitsi huippuihana kanttori ja emäntä) seurakunnan toimintaan. Rahaa tuhlataan kuin viimeistä päivää. Ennen vanhaan suntio kaivoi myös haudat, nyht pitää tilata urakoitsija Multialta saakka.

Onneksi ensi vuonna on seurakuntavaalit.

surulliset seurakuntalaiset    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että surulliset seurakuntalaiset voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…