Placeboprojekti

Kun joku ulkomaalainen bändi tulee Suomeen keikalle, Suomen promoottoriyhtiöt ovat kaiken takana. Ne maksaa bändin kuljetukset, backstagekamat, keikkapaikan vuokran jnejnejne kaiken sen, mikä tekee keikan mahdolliseksi. Jos mikään promoottoriyhtiö ei ole sitä mieltä, että joku bändi (nyt tässä tapauksessa Placebo) ei toisi tarpeeksi rahaa takaisin heidän kassaansa (=kun he maksaa keikkapaikan vuokran jne niin tuleeko se täyteen porukkaa jne), niin ei ne hanki sitä bändiä tänne keikalle. Placeboprojektin tarkoitus on kerätä mahdollisimman suuri lista ihmisiä jotka tukevat Placebon suomeentulemista ja sitten lähettää valmis lista Suomen promoottoriyhtiölle, jotta he uskoisivat, että Placebolla on tarpeeksi kannatusta, jotta Suomeentulo olisi kannattava sijoitus. Maksaa aika paljon kuitenkin kuljettaa bändi, crew, kamat jne toiseen maahan. Ton uuden levyn myynti myös vaikuttaa tähän, jos se myy hyvin se tottakai vakuuttaa että on sitä fanikansaa joka Placebon keikasta maksaisi vaikka se olisi kauempanakin kuin oma kotikylä. Joten kerään nimiä listaan jotta voisimme vakuutta promoyhtiöt, että keikkapaikka täyttyisi. Vaikka saataisiin miljoona nimeä ei se tietenkään tarkoita että Placebo varmasti tulee, mutta eihän tässä mitään menetä.