Posion Vääräjärven tien (19826) korjaamista ja kunnostamista.

Vaadimme Vääräjärven tien (19826) korjaamista ja kunnostamista. Vääräjärven tie sijaitsee Pohjois-Posiolla ja liittymä tiehen erkanee mm. Maaninkavaaran tiestä. Kaikki Vääräjärven tietä kulkeneet tietävät kuinka ala-arvoisessa kunnossa tie on koko tieosuudeltaan.  Tie on kapea, runko on osin painunut, kallistukset ovat puutteelliset ja päällyste on paikoin pahoin vaurioitunut.  Tien pinta on järkyttävän huonossa kunnossa, asfaltissa paljon syviä isoja koloja ja asfalttipinta on osittain kokonaan lähtenyt pois, reunat ovat pahasti vaurioituneet ja rikki.  Tiellä on vaarallisen syviä isoja kuoppia ja reikiä. Tien käyttäjille (autoilijat, pyöräilijät, kävelijät jne.) aiheutuu runsaasti vaaratilanteita päivittäin.  Tiellä kulkee päivittäin runsaasti raskasta ajoneuvoliikennettä.  Tien huono kunnossapito vaarantaa myös hälytysajoneuvojen pääsyn paikalle.  Kuka vastaa, jos esim. ambulanssi ei pääse paikalle ajoissa, kun hätä on suuri.  Tiellä on särkynyt autoja ja muita kulkuneuvoja.  Tien varrella asuu useita työssäkäyviä, jotka käyttävät tietä päivittäin.  Koululaiset myös haetaan linja-autolla kouluihin.  Myös huono talvikunnossapito vaarantaa jatkuvasti tienkäyttäjien turvallisuuden.  Vaarallisia ohitustilanteita on paljon, koska raskasta liikennettä on runsaasti ja tie on erittäin kapea ja huonosti hoidettu.  Tietä käytetään oikotienä Jumiskoon, Paloperälle ja Kemijärven suuntaan.  Tie on myös ahkerasti lomalaisten ja mökkiläisten käytössä. Tällä adressilla me paikalliset asukkaat, ammattiautoilijat, palo- ja pelastusviranomaiset  ja Vääräjärvellä vierailevat mökkiläiset, lomailijat, oikotienkäyttäjät sekä muut tienkäyttäjät osoitamme vaatimuksemme Vääräjärventien kunnon parantamiseksi.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Aune Mourujärvi voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…