Pulpin koulun säilyttämisen puolesta

Pulpin koulu on säilytettävä ja peruskorjattava

Lappeenrannan kaupungilla on tehokkaasti karsittu Joutsenon alueen pienempiä kouluja ja sama jatkuu edelleen. Pulpin koulu on putoamassa investointilistalta. Koululle on luvattu peruskorjaus, jota on aina siirretty kauemmas tulevaisuuteen. Nyt ollaan esittämässä, ettei peruskorjausta tule. Koululaisia ollaan siirtämässä Joutsenon kouluun.

Pulpin koulu on hyvin toimiva kokonaisuus. Ryhmäkoot pystytään pitämään inhimillisinä. Koulutyö sujuu, opettajat ja oppilaat tuntevat toisensa. Koulussa on hyvä yhteishenki. Koulun tiloissa toimii esikoulu ja päiväkoti on viereisessä rakennuksessa. Tämä mahdollistaa yhteistyön koulun ja päiväkodin kesken.

Rakennuksessa on paljon muutakin kuin koulu. Se on alueen sydän. Koulurakennus tarjoaa tilat erilaisille harrastuksille, niin lapsille kuin aikuisellekin. Lähellä perheitä oleva koulu on tärkeä, se luo turvallisen ympäristön lapsille.

Joutseno on maantieteellisesti laaja alue, välimatkat ovat pitkiä. Hyvin monet lapset ovat jääneet vaille inhimillisen matkan päässä olevaa lähikoulua. Koulukuljetukset ovat lisääntyneet. Pulpin koulun sijainti on erinomainen, se on keskellä asuinalueita. Lapset kulkevat koulumatkat omin voimin, joko jalan tai pyörällä.

Lapset eivät voi olla aina se, jolta leikataan. Koulut ja lapset eivät ole pelkkä menoerä, vaan mahdollisuus, johon pitäisi panostaa. Haluamme säilyttää Pulpin alueen elinvoimaisena. Elämää pitää olla muuallakin kuin keskustassa.

Vaadimme Pulpin koulun säilyttämistä alueen lähikouluna jatkossakin.

Pulpin koulun vanhempaintoimikunta

Pulpin koulun vanhempaintoimikunta    Ota yhteyttä adressin tekijään