Putkakuolemat

Tilastollisesti Suomessa putkaan eli yösäilöön kuolee vuosittain yli 20 henkilöä.

Ihminen todennäköisesti joutuu putkaan, alkoholintäyteisen viikonlopun jälkeen, miesten tai naisten välisten riitojen selvittämisen päätteeksi. Tällaista tapahtuu Suomessa jossa riidat selvitetään usein kärkkäästi ja aina ei keskustelulla pärjää.

Myös se että jos ihminen on mokannut ja joutunut putkaan, niin mielestäni putkassa vietetty yö ja katumus siellä betonisäilössä saa ihmisen miettimään tekojaan ja ymmärtämään että asia josta hän sinne joutui ei ollut oikein ja mielestäni tämä riittävä rangaistus siitä.

Monet ihmiset ketkä joutuvat putkaan, ovat todennäköisesti siinä tilassa että heillä on joko mahdollinen alkoholimyrkytys, yliannostus tai esim. itsetuhoiset ajatukset. Jos tällainen henkilö saa sellissä, jossa hän on yksin ja saa epilepsiakohtauksen, sydänkohtauksen tai mahdollisesti tukehtuu omaan oksennukseen. Niin yleensä poliisin vastaus tällaisiin on se että poliisi nostaa kädet pystyyn ja sanoo että hänellä ei ole sairaanhoitaja koulutusta ja hän ei voi asialle mitään. Putkassa on puhelaite, mutta tähän poliisi vastaa harvoin jos ollenkaan ja ei voi tehdä sellissä olevalle harvoin mitään hänen hyväkseen. Tällaisten tapausten vuoksi tilastollisesti Suomessa kuolee vuosittain putkaan noin 20 ihmistä. 2000 luvulla ennätysvuosi on ollut 27 kuolemaa, kuolemia on tapahtunut jopa hirttäytymällä, vaikka poliiseilla on kamerat selleihin. Kaikki tämä on tilastotietoa.

Ihminen on jo saanut teostaan rangaistuksen, kun hän joutuu putkaan, mutta hänen ei sen vuoksi tarvitse kuolla.

Laittaa vaan kysymään poliisijärjestöltä että onko tämä oikein?

Minulle tämä asia on sydämen asia ja tunnen empatiaa ihmisiä kohtaan ja haluan estää turhat kuolemat, mutta asiat ei muutu muuta kuin adressien ja eduskunnan kautta, vaikka kuinka asiasta kiihkoaisi.

Sen vuoksi pyydän sinua allekirjoittamaan tämän adressin, jos koet sydämelläsi samaa epäoikeudenmukaisuutta ihmisyyttä kohtaan.

Esitykseni olisi se, että poliisijärjestö palkkaisi jokaiseen Suomen putkaan, esimerkiksi muutaman sairaanhoitajan, jotka osaisivat hoitaa putkassa olevia ihmisiä ketkä ovat kriittisessä tilassa, sairaanhoitajat tekisivät työtä poliisin valvomana tietysti, tämä samalla työllistäisi enemmän sairaanhoitajia.

Kiitos kaikille jotka luitte adressin ja vain yhdessä voi tehdä muutoksen!

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Elias Mikael voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…