Rahkoilan koulun toiminnan jatkumisen puolesta

Hattulan kunnan ylimmät päättäjät ovat ehdottaneet Rahkoilan koulun lakkauttamista syksyllä 2013. Vanhemmat kokevat, että ehdotus yritettiin tehdä salassa. Asia selvisi vanhemmille kouluun ilmoittautumisen yhteydessä Wilmasta 11.2.2013. Lapset ovat ehdotuksen mukaan suunniteltu sijoitettavan Hattulan kunnan muihin kouluihin ottamatta huomioon lähikouluperiaatetta sekä sisarusten oikeutta käydä samaa koulua. Tämä tulee vaikuttamaan myös muiden Hattulan kunnan koulujen ryhmäkokoihin. Lapsille on osoitettu lähikouluksi Lepaan koulu, joka on etäisyydeltään kauempana kuin Hurttalan, Pekolan ja Parolan koulut. Sivistyslautakunnan kokous on torstaina 21.2.2013 jossa esityslistalla on Rahkoilan koulun lakkauttaminen. Esityksessä vedotaan 160 000 euron säästöihin, joita ei ole näytetty toteen. Hattulan kunnan säästötavoite on ensi vuodelle 500 000. Näin ollen lähes kolmannes tästä summasta aiotaan repiä Rahkoilan lasten kustannuksella.