ReindeerSpotting - K18 ikärajaa laskettava

9.4.2010 Suomen elokuvateattereiden ensi-iltaan tullut suomalainen dokumentti ReindeerSpotting- pako Joulumaasta sai K18 ikärajan. Miksi???!!

Elämmekö vieläkin lintukodossa, jossa kaikki mätä ja paha lakaistaan maton alle, toivoen että se lakkaa olemasta totta? Asettamalla K18-ikärajan suojelemme pahalta, ketä??

TÄMÄ elokuva on TOTTA. ReindeerSpotting ei lakaise maton alle, ei vääristele, hyssyttely, väheksy eikä aliarvioi. ReindeerSpotting on dokumentti, joka kertoo tämän päivän nuoren narkomaanin elämästä, sellaisenaan. Vääristelemättä.

Laskemalla K18-ikärajaa, voitaisiin elokuvateattereissa tavoittaa juuri sitä väestöä, jonka tulisi tämä dokumentti EHDOTTOMASTI nähdä! NUORISO! Dokumentin keinoin voitaisiin antaa nuorille todellinen kuva päihderiippuvuudesta, nuorten itsensä kertomana. Voitaisiin herättää keskustelua, voitaisiin tehdä elokuvallisin keinoin jopa ennaltaehkäisevää päihdetyötä!!

K-15 ikärajalla tavoittettaisiin ylä-asteikäiset. Juuri se joukko, joka pohtii juuri näitäkin asioita; päihteitä. K-15 ikäraja voisi innostaa vanhempia viemään ikärajan täyttäneitä nuoriaan katsomaan dokumenttia. Voitaisiin innostua keskustelemaan yhdessä, sen sijaan, että hyssytellään. Sillä ajatuksia dokumentti herättää, jokaisessa joka sen on nähnyt.

ReindeerSpotting ON todellisuutta, TODELLISUUS huumeineen on jo täällä ja sitäkin se on ollut jo kauan. Miksemme voi näyttää todellisuutta KAIKILLE, ikään katsomatta?