Rovaniemen kaupungin noudatettava YK:n vammaissopimusta myös päiväaikaisessa toiminnassa

Rovaniemellä on aloittanut toimintansa uusi päivätoimintayksikkö, Rovacare Oy:n ylläpitämä Staari:

Kyseiseen toimintakeskukseen olisi Rovaniemeläisiä asiakkaita tulossa, mutta Rovaniemen kaupunki ei kuitenkaan suostu kyseisestä yksiköstä asiakaspaikkoja hankkimaan vaan päivätoimintaa tarvitsevat pakotetaan tekemään valinta kaupungin oman Erkkilänkujan toimintakeskuksen tai Kolpeneen palvelukeskuksen väliltä.

Kaikille nämä kaksi paikkaa eivät kutenkaan sovellu, ja lisäksi YK:n vammaissopimus takaa vammaisillekin oikeuden päättää, miten ja missä päivänsä viettää.

Siksi me allekirjoittaneet vaadimme, että Rovaniemen kaupunki kunnioittaa YK:n vammaissopimuksen velvoitteita, ja antaa valita myöskin päivätoimintapaikkansa itse tai läheisten tukemana.

YK:n vammaissopimus:

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Petri Virolainen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…