Ruokalarakennus säilytettävä

Näytetään ruokalarakennus, salo  prorantakivet.jpgMe allekirjoittaneet olemme sitä mieltä, että Salon kaupungintalon pihapiirissä oleva ruokalarakennus on säilytettävä ja annettava kulttuuriyhdistysten käyttöön.

Salon entinen pitkäaikainen kaupunginarkkitehti Lauri Holmén puhuu rakennuksen säilyttämisen puolesta kaupunkikuvan kannalta sekä pitää järjettömänä purkaa yli satavuotiasta käyttökelpoista rakennusta, joka edustaa aikansa tyypillistä rakennuskantaa.

Mielestämme on järkevää rahankäyttöä, kunnostaa rakennusta, eikä käyttää rahaa sen purkamiseen. Tehty purkupäätös voidaan korvata uudella säilyttämispäätöksellä, kun tahtoa ja joustavuutta löytyy.

Pro Rantakivet ry,  Salon  kulttuuriyhdistysten kattojärjestö on halukas huolehtimaan ja pitämään huolta rakennuksesta.

Ruokala voisi olla toimintakeskus, joka kokoaa työttömät, nuoret, lapset, seniorit, erilaiset harrastajat ja kunnan toimijat yhteen. Se olisi paikka ylläpitää ja kehittää työkykyä. Se voisi olla tila lapsille nikkaroida ja puuhata yhdessä kummipappojen ja -mammojen kanssa, paikka nuorille ilmaista osaamistaan.

Siellä on tilaa näyttelyille ja tapahtumille, työpajoille, harrastuspiireille niin päivisin kuin iltaisin, kesästä kevääseen.

Vetoamme kaupungin päättäjiin ruokalarakennuksen säilyttämiseksi.

www.prorantakivet.fi

Pro Rantakivet ry    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Pro Rantakivet ry voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko eläkeikää nostaa?