Ruotsille presidentti

Demokratian voittokulku on väistämätön! Kansat ympäri maailman luopuvat ikiaikaisista monarkioistaan ja siirtyvät perustuslailliseen demokratiaan. Viimeksi tämän edistysaskeleen otti Nepal.

Lähipiirissämme on kuitenkin monia valtioita, joiden kansalaiset edelleenkin kärsivät monarkian ikeen alla: Ruotsi, Norja, Tanska ja Yhdistynyt Kuningaskunta.

Meidän allekirjoittaneiden mielestä Ruotsin ja muiden Euroopan monarkioiden olisi jo korkea aika luopua vanhoillisesta, elitistisestä ja alistavasta järjestelmästään ja ottaa ensimmäiset haparoivat askeleensa kohti länsimaalaistyyppistä demokratiaa. Vaadimme täten, että naapurimaamme Ruotsi järjestää historiansa ensimmäiset presidentinvaalit.

On sanomattakin selvää, että edistyneempien sivistysvaltioiden, kuten Suomen, tulee lähettää Ruotsiin näiden vaalien ajaksi riittävä määrä vaalitarkkailijoita ja mellakkapoliiseja.

Sakarias Lehtomäki    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Sakarias Lehtomäki voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Pitäisikö kehitysapua suurentaa?