Kesko: Säästäkää Nenäinniemen kauppa

nenainniemi_siwa.pngNenäinniemi on eräs Jyväskylän asuinalueista, jossa asuu kaiken ikäisiä ihmisiä. Alue on pääosin verrattain tiheää omakotialuetta, mutta myös rivitaloja löytyy paljon. Ympäristöä määrittelee luonto - Päijänteen rannat sekä metsät. Kivenheiton päässä on muun muassa jalkapallokenttä, uimaranta beach volley -kentällä, rantaraitti, pienvenesatama ja kauppa.

Kesko on kuitenkin ostettuaan Suomen Lähikauppa Oy:n sekä YT-neuvottelujensa seurauksena päättänyt lopettaa myös Nenäinniemen Siwan toiminnan.

Kaupan lakkauttaminen vaikuttaa alueen vetovoimaan ja siten välillinen vaikutus ulottuu muun muassa asuntojen hintoihin sekä kehittymiseen. Lisäksi alueella asuu perheiden lisäksi myös nuoria ja vanhempaa väkeä - ylipäätään kaikenlaisia ihmisiä - joiden liikkuminen on autoilevia ihmisiä hankalampaa. Lähimmät kaupat on autottomille nykypäivän standardein suhteellisen kaukana: Pieni kioskityyppinen kauppa Kekkolassa noin kahden kilometrin päässä ja isommat kaupat Kuokkalan liikekeskuksessa noin kolmen kilometrin päässä.

Tämän adressin allekirjoittajat vetoavat Keskon päättäjiin, jotta he harkitsisivat sulkemispäätöstä uudelleen.