Sipilä pois pääministerin virasta

Tämän allekirjoittaneiden mielestä, Juha Sipilä ei kykene toimimaan pääministerinä. Ennen vuoden 2015 eduskuntavaaleja, Sipilä on tehnyt päättömiä vaalilupauksia, mistä hän ei ole pitänyt kiinni. Hyvänä esimerkkinä opiskelutukien leikkaukset. Useissa kuvissa hän poseerasi opiskelijoiden kanssa, julisteiden kanssa, joissa luki muun muassa "Koulutuksesta ei leikata", "opintotukea ei heikennetä" ja "koulutus on maksutonta". 6.3.2016, eduskunnassa julkistettiin seuraava ehdotus:

• Korkeakouluopiskelijoiden opintoraha pienenee yli 25 %
  • Opintotukikuukausien enimmäismäärä kiristyy
  • Opintojen edistymisvaatimus kiristyy
  • Opintotuen tulorajat säilyvät entisellään, mutta ne sidotaan indeksiin
  • Opintolainan valtiontakauksen määrä nousee
  • Opintolainahyvitystä leikataan 40 prosentista 30 prosenttiin

Useissa haastatteluissa, Sipilä on korostanut koulutuksen tärkeyttä, ja kuinka Suomen täytyisi pitää koulutuksen kannalla korkea taso. Opintotukia leikkaamalla, Suomen koulutuksen taso ei tule olemaan korkealla enään pitkään aikaan.

Ihmiset, tuikitavalliset suomalaiset, ketä tämän ovat allekirjoittaneet, haluavat Sipilän eroavan virastaan, ja näin Suomelle äänestettäisiin uusi pääministeri.

Päättömistä lupauksista kai ei tarvikaan pitää kiinni. Suomi tarvitsee pääministerin, kuka pitää sanansa.

Syksyllä, 2015, alkoi maahanmuuttaajavyöry ympäri Eurooppaa. Alunperin, Suomen oli tarkoitus ottaa 15 000 pakolaista, mutta määrä heittelehtii 33 000 paikkeilla. Lisättäen, kaikki pakolaiset, Venäjältä tulleita lukuunottamatta, ovat saapuneet kotimaahamme laittomasti. Valtiomme on myös vakavasti ylivelkaantunut, tällä hetkellä Suomella on velkaa noin 102 miljardia euroa, ja määrä nousee koko ajan. Pakolaisiin on arvioitu menemmän miljardi euroa vuodessa, luku saattaa tosin heittää jonkin verran ylä- tai alakanttiin. Tämä, on huomattavan suuri määrä rahaa.

Sipilä on leikannut myös muusta kuin opiskelusta, mistä ei olisi tarve leikata. Esimerkiksi vammaisten tuista. Uudella vammaislainsäädännöllä on tarkoitus säästää 61 miljoonaa. Jos Suomen johto haluaa pitää Suomen hyvinvointivaltiona, kannattaisi harkita tämmöisiä leikkauksia toisen kerran.

Kiitos allekirjoittaneille!