Skeittiparkki Seinäjoelle!

• Skeittausta, scoottausta ja bmx-temppuilua harrastaville ei ole kunnollista ulkoparkkia Seinäjoella. Seinäjoelle toivotaan:
- muutamia pienempiä skeittiparkkeja useisiin kaupunginosiin (jo täksi kesäksi!)
- iso betoniparkki
- skeittihallin kunnostus tai uusi skeittihalli.
Allekirjoittamalla adressin tuet näitä aloitteita.

Huomattavasti pienemmätkin paikkakunnat ovat satsanneet ulkoskeittiparkkeihin (kuten Alavus, Lapua, Kurikka/Jalasjärvi, Ikaalinen jne..), Kokkolassa 11, mutta Seinäjoella edelleen aivan käsittämättömän huonossa jamassa. Seinäjoen ainut ulkoparkki on Rytmikorjaamon pihalla oleva parkki, jossa ei minkäänlaista kunnossapitoa, ja onkin jo vaarallinen. Tällä hetkellä lajin harrastajat, halutessaan skeitata/scootata ulkona, käyttävät Torikeskuksen piha-aluetta ja portaita, Lakeuden Ristin portaita ja metalliputkia, ym., jotka eivät ole turvallisia paikkoja tälle harrastukselle.

Pikaisella aikataululla tarvittaisiin pienempiä skeittiparkkeja eri kaupunginosiin, jolloin mahdollisimman monella olisi mahdollista harrastaa tai aloittaa tämä monipuolinen harrastus. Kiinnostusta varmasti on, ja esim. scoottaus ja helpommat temput onnistuvat jo eskari-ikäisiltä.

Skeittihallilla (Stache1) on jo ikää ja sen kunnossapitoon ei ole pystytty satsaamaan. Tulevaisuudessa Skeittihallin yhteydessä voisi olla myös nuorisotilat, jolloin siellä olisi muutakin tekemistä ja laajentaisi kohderyhmää. Sen lisäksi valvonta olisi erittäin tärkeää, jolloin päihteet, ilkivalta ym. pysyvät hallilta pois. Ilmeisesti nuorisotilatkin on vähissä, kun varhaisnuoret kuluttavat aikaansa Epstorilla.

Betoniparkki olisi järkevä sijoitus, koska se kestää säänvaihtelut ja ilkivallan. Riittävän suuri ja taiten tehty myös toisi lähikunnista harrastajia Seinäjoelle. Huom! Tällaisen suunnittelussa täytyy hyödyntää alan harrastajien ja myös betoniparkkien suunnittelusta kokemusta omaavien osaamista! https://issuu.com/rullalautaliitto/docs/betoniskeittiparkkiopas_2017
Esimerkiksi Espoon Leppävaarassa on mahtavan betoniparkin kyljessä upea AngryBirds -puisto perheen pienimmille, jolloin puuhaa riittää koko perheelle. Videokuvaa Leppävaaran upeasta betoniparkista löytyy mm. youtubesta lastemme itse tekemällä kampanjalla, jolla haluavat näkyvyyttä hartaalle toiveelleen: https://www.youtube.com/watch?v=L2skjCsHhPM&feature=youtu.be Lasten tekemä Instagram-kampanja löytyy #seinajoellebetoniparkki

Saamani tiedon mukaan Lakeuden Sk8boarding ry on ajanyt betoniparkkiasiaa jo useamman vuoden ja nyt selvittelevät rahoitusta. Betoniparkki-hanketta, skeittiparkkien lisäystä ja skeittihallin kunnostusta tai uutta skeittihallia vauhdittaaksesi, allekirjoita adressi ja anna äänesi kuulua lasten ja nuorten harrastamisen puolesta!

Harrastajien puolesta Olssonin perhe Seinäjoelta    Ota yhteyttä adressin tekijään