STOP 5G - vi är inga försökskaniner!

Till Finlands beslutsfattare:                                                        Suomeksi
Rädda finländarnas hälsa - stoppa 5G!
 4G_5G_antenn1.png
Tre operatörer vill inleda 5G bestrålning av alla människor och djur i vårt land. Därtill ska över 50 000  5G-satelliter bestråla oss från rymden. Ingen forskning visar att 5G är säker för hälsan eller miljön. Men 60-70% av tusentals forskningsrapporter visar att strålning av trådlös teknik från mobiler, master och WiFi skadar människor, djur, fåglar, insekter samt växter och träd redan före 5G ökat den totala strålningen.

Forskare har klart visat att strålning från trådlös teknik skadar levande organismer och det finns ingen forskning som visar att 5G är ofarligt. Detta betyder att operatörerna testar 5G på människor och experimenterar med deras hälsa. Utan tillstånd tvingas 5,5 miljoner finländare delta i detta biologiska experiment. Enligt Nürnbergkoden är det absolut nödvändigt att få tillstånd av människor som utsätts för biologiska (5G) experiment. Operatörerna bryter mot Grundlagen, Barnskyddslagen och Strålsäkerhetslagen.

Vi kräver med stöd av EU:s försiktighetsprincip och 268 läkare och forskare i EU 5G appellen: "stoppa 5G tills oberoende forskare kan garantera att 5G och de totala strålningsnivåerna som orsakas av 5G, tillsammans med 2G, 3G, 4G och WiFi, inte kommer att vara skadliga för… särskilt barn, foster och gravida, eller för miljön.”

Gränsvärdet bygger på lögner och skyddar inte hälsan. Lägre gränsvärde krävs för att skydda särskilt barnens hälsa. 16 industri-oberoende forskare har lovat utforma ett gränsvärde som skyddar hälsan.

Diagram._Rahmani_et_al_2011_4.jpg

Bild. I Finland baseras gränsvärdet på rekommendationer från den internationella organisationen ICNIRP.

Högaktningsfullt
Rainer Nyberg, PeD, Professor emeritius, Vasa
Nils Hjerpe, ICT-konsult, Åland
Leif Paulin, biolog, Vasa
Martina Lampero, ingenjör, Pedersöre
Juhana Harju, fackförfattare, Helsingfors
Kaj Kullberg, eltekniker, Borgå
Ann-Katrine Backman, naturterapeut, Närpes
Christian Blom, pensionerad YH-lektor, Helsingfors
Birgitta Norrvik, diakon, Kristinestad
Matti Nortes, Sibbo

Mera information:

Laptop_svenska.jpg

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Martina Lampero voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Pitäisikö yleisestä asevelvollisuudesta luopua?