Suomen jäädytettävä Tullin hallussa olevan bitcoin varallisuuden myynti

Tullin haltuunottamien cryptovaluuttojen, erityisesti bitcoinin myynti on jäädytettävä Suomen kansan eduksi. Suomi on saanut ikäänkuin vahingossa mittavan varallisuuden, jota myyjä taho ei täysin ymmärrä. Myynti on Suomen kansan edun vastainen teko.

Teesi digitaalisesta kullasta.

Oikean kullan inflaatio on tällä hetkellä kasvanut tasolle, jolla se ei enää anna varallisuudelle pitkäaikaista suojaa johtuen kaivostoiminna tehostumisesta. Koneet ja kalusto kehittyy kaiken aikaa ja kullan, niin kuin minkä tahansa materiaalin valmistaminen vielä koko ajan vähemmän aikaa ja rahaa. Bitcoin valuutassa on kyse sähkön muuttamisesta rahaksi "mainaamalla", eli luovuttamalla koneen laskentateho verkolle muodostaen äärimmäisen tietoturvallisen verkon. Neljän vuoden välein verkossa tapahtuu "halving", joka puolittaa liikkeelle laskettavien bitcoinien määrän, joka on palkkio annetusta laskentatehosta. Tämä on aiheuttanut nykyisten mining alan yritysten ja yksityisten toimijoiden pitävän tuotetut bitcoinit suuressa määrin hallussaan. Markkinoille tulee kaiken aikaa vähenevä määrä varallisuutta, joista merkittävä osa taas ostetaan ja talletetaan crypto-lompakoihin. Bitcoini mielletään digitaaliseksi kullaksi valtaosassa asiaan perehtyneitä ja tähän yhtyy koko ajan lisääntyvä määrä kokeneita ekonomisteja ja suuryritysten johtajia ympäri maailman. Bitcoinia tulee olemaan 21 miljoonaa kappaletta, eikä yhtään enempää. Sikse se on lujin varrallisuus luokka koko maailmassa tällä hetkellä.

Bitcoinin tulevaisuus ja ekonomia ympärillä

Bitcoinin hintakehitystä voidaan mallintaa yhdistämällä Metcalf's law, ns. network effect. Jossa verkon arvo on verrannollinen verkon käyttäjien lukumäärän neliöön (n2 (toiseen)). Kaava keksittiin kuvaamaan internetin kehitystä ja on sittemmin huomattu toimivan lähes kaiken tekniikan käyttöön otossa niin rautateiden, autojen, tietokoneisen, kuin puhelimien kanssa. Tämä kaava yhdistetään halving tapahtumien aiheuttamaan niukkuuteen. Bitcoinia on myös verrattu tcp/ip protokollaan, koska kyseessä on oma itsenäinen verkko. Suurena erona kuitenkin se, että kukaan ei voi omistaa tätä avointa protokollaa. Bitcoinia voi omistaa, "mainata" näin ollen käyttäjät ovat osana verkkoa ja bitcoinia voi omistaa myös pienen osan, joka on lisännyt entisestään suosiota. Monet bitcoiniin perehtyneet ekonomistit ja tämän alan ammattilaiset epäilevät bitcoinin arvon nousevan jopa 10 miljoonaan usdollariin kappaleelta seuraavan 10 vuoden aikana. Tämä kehitys on ennustettu aiemmin ja kehitys kulkee 95% tarkkuudella ennusteesta. Varsinaista ylärajaa hinnalle ei muodostu, koska pieni omistettava osuus on 1:100miljoonaa. Bitcoinia pidetään koko crypto maailman kulmakivenä niin sanottujen altcoinien rinnalla. Altcoinit siirtyvät enenevässä määrin käyttämään proof of stake protokollaa, jossa verkon sähkönkulutus on 99,9% pienempi. Tämä kaikki mahdollistaa ihan uudenlaisen ajattelutavan kaikelle ekonomialle perinteisen ekonomian rinnalla ja kukaan ei tällä hetkellä tiedä minnä maailma on menossa, mutta taakse päin se ei ole. Kaiken crypton perusajatus on demokraattisuus. Ihmiset päättää mitä rahaa kannatetaan ja minne suuntaan tulevaisuudessa mennään. Suunta on alkanut muodostumaan vahvasti. Bitcoin on jo 12-vuotta vanha keksintö. Alusta asti tämä verkko on mennyt eteen päin vain ja ainoastaan ihmisten ajamana. Mukana ei ole alussa ollut yhtään suuryritystä, tai valtioita ajamassa tätä eteen päin. Viime vuosina suuryritykset ovat alkaneet ostamaan bitcoinia myös taseeseen vastapainoksi vahvalle inflaatiolle. Suurimmat sijoittajat hankkineet sadoilla miljoonilla dollareilla. Ekonomiaan liittyy valtava määrä erilaisia käyttötapoja, joista saadaan tuottoa varallisuudelle. Crypto verkon lainat yleistyvät kaiken aikaa. Niissä smart contractiksi nimetty koodattu ohjelma hoitaa lainoituksen suoraan käyttäjien välillä ilman välikäsiä. Niillä päästään aina 7% vuosituottoon asti. Lainoituksia on tutkittu myös ekonomien toimesta ja pääsääntöisesti ne ovat jopa ylivakuutettuja.

Negatiivisuus ympärillä

Uutisissa saadaan lukea kaiken aikaa tarinoita varastetuista kolikoista ja tämä varallisuusluokka mielletään rahanpesuun. Lienee selvää, että käteinen on kuitenkin selkeästi yleisin rahanpesun väline. Unohdetaan helposti ne kymmenet tuhannet alan ammattilaiset, jotka ohjelmoi ja rakentaa tällä hetkellä kokonaista infrastruktuuria ympärille. Uusia miljoonissa ja jopa miljardeissa arvostettuja start up yrityksiä syntyy alalle kaiken aikaa. Kaikki eivät ole huijauksia. Ne on ihmisiä yhteisen asia ja tulevaisuuden puolesta. Yhteisö joka haluaa rahan jolla ei voida manipuloida ja valuttaa kaikkea ostovoimaa maailman 1% haltuun.

Loppusanat

Nyt tullilla olevat noin 100 miljoonan usdollarin bitcoin varannot saattavat olla 10 vuoden kuluttua 10 miljardin arvossa ja tuottoa on mahdollista tehdä 700 miljoonaa dollaria vuodessa. 7 kertaisesti määrä, jota nyt ollaan myymässä. Vaikka nämä arviot toteutuisivat edes osittain. On pitkällä juoksulla järkevämpää pitää varanto. Huonoin skenaario on, että Suomi jouttuu nämä samat bitcoinit ostamaan tulevaisuudessa takaisin. Maailma kehittyy valon nopeudella juuri nyt. Kokonaisia valtioita muodostetaan metaverseen. Nft yksiköt mahdollistavat kaiken aineettoman ja aineellisen omistus suhteen todistamisen taiteesta kiinteistöjen omistaja suhteisiin. Zero knowledge proof luo pohjan henkilöllisyyden todistamiseen paljastamatta informaatiota. Näiden verkkojen ominaisuuksista on tiedossa vasta murto-osa mihin kaikkeen ne pystyvät bitcoinin ollessa osa perustuskiveä. Niitä ei saa myydä, vaan käyttää asiaa tuntevien ohjeistuksella Suomen valtion hyväksi.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Mikko Nieminen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…