TAMPEREEN PÄÄTTÄJIEN ON OTETTAVA VASTUU POHJOLAN JA PISPAN KÄDENTAITOPAJOJEN JA KUNTOSALIEN TOIMINNASTA

Pirha lakkauttaa Pohjolan ja Pispan ikäihmisille tärkeät lähitorit. Lakkautuksen myötä kädentaitopajat (juuri remontoidut ja hienosti varustellut käsityö/puutyö/savipajat) sekä myös hyvät kuntosalit lopettavat toimintansa! Samoin lakkaavat talon fyssareiden tuolijumpat ym.

Nyt, kun entistä enemmän korostetaan sekä fyysistä, että psyykkistä aktiivisuutta, yhteisöllisyyttä, kulttuurin ja luovuuden merkitystä hyvinvoinnille, on vaikea ymmärtää tällaisen hienoksi konseptiksi kehittyneen toiminnan lopettamista. Mahdollisuus aktiivisiin seniorivuosiin on myös taloudellisesti kannattavaa: Hyvä kunto, toimintakyky ja vireät aivot auttavat pärjäämään mahdollisimman pitkään kotona.

Pirhan perustelut huonosta sijainnista ovat perusteettomia: molempiin pääsee julkisilla.

Kaupungin on pikaisesti varmistettava, että verovaroilla varustetut yhteistilat siirtyvät takaisin kaupunkilaisten käyttöön ja kädentaitopajoissa ja kuntosaleilla jatkuu monipuolinen ohjaus -ja neuvonta.

Allekirjoita vaatimus digitaalisesti

Pirjo Naukkarinen    Ota yhteyttä adressin tekijään