Teatteripuvustus-/Vaatetussuunnittelulinja Savonlinnassa säilytettävä

MAMK ja KyAMK ovat käyneet vuotuiset sopimusneuvottelunsa opetusministeriön kanssa 21.4.2010. Neuvottelujen pohjalta ollaan tekemässä päätös muotoilun koulutusohjelman lopettamisesta koko MAMKissa. Savonlinnan kampukselta valmistuu vuosittain teatteripuvustuksen, teatteritekniikan ja vaatetussuunnittelun ammattilaisia. Suomessa Savonlinna on ainoa paikkakunta, jossa on mahdollista opiskella näillä koulutuslinjoilla ammattikorkeakoulutasolla. Savonlinnan paikallishistorian kannalta muotoilun koulutusohjelmalla on ollut tärkeä merkitys esimerkiksi Oopperajuhlille, jonka puvustamo on syntynyt koulutusohjelman aikaisemmasta muodosta. Savonlinnan muotoilusta valmistuneita opiskelijoita työskentelee muun muassa L-Fashion Groupilla (Luhta, Ice-Peak), Artisti Asu Oy:llä, kotimaisissa elokuva- ja tv-sarjatuotannoissa (Salatut elämät, Tanssii tähtien kanssa, Ganes) ja teattereissa ympäri Suomen.

Me Savonniemen kampuksen muotoilun opiskelijat toivomme sinun allekirjoittavan tämän adressin koulutusohjelmamme säilyttämisen puolesta. Muotoilun opiskelijoiden kannanotto löytyy kokonaisuudessaan Savonmaan nettisivuilta:

Mikkelin ammattikorkeakoulun sivuilla tiedote lopettamisaikeista:

---------------
Päivitys 24.05.2010:

Muotoilun koulutusohjelmat Mikkelissä ja Savonlinnassa on tänään käydyssä kokouksessa päätetty lopettaa. Tässä linkki tiedotteeseen Studentin sivuilla:

Tehdystä päätöksestä huolimatta KIITOS kaikille allekirjoittaneille, toimintamme herätteli, vaikkakaan ei näköjään MAMKin hallitusta, niin monia muita.

---------------