tila ei ehkä kaareudu

Tämän adressin tarkoitus on kyseenalaistaa tieteellisesti tyhjä väite kaareutuvasta tilasta.

Valon taipuminen voidaan selittää ilman kaareutuvan tilan käsitettä ja vieläpä todistaa tieteellisesti ajan eli entropian kanssa.

Einstein ennusti että valo taipuu Aurinkoa kohti ohittaessaan Auringon läheltä. Asia todistettiin Auringon pimennyksen aikana, jolloin nähtiin Aurngon takana olevia tähtiä joiden paikka tiedettiin tarkasti. Kyseiset tähdet näyttivät olevan eri paikassa kuin niiden tiedettiin olevan. Einsteinin suhteellisuusteoria ennusti kyseisen asian.

Kun Einsteinilta kysyttiin mikä saa valon taipumaan, Einstein meni arvailemaan että olisi olemassa sellainen asia kuin kaareutuva tila. Kyseistä asiaa ei voi havannoida suoraan eli sen olemassa oloon voi vain uskoa. Ei ole olemassa sellaista laitetta jolla voisi havannoida suoraan kaareutuvaa tilaa. Ei sellaista laitetta jolla voisi tutkia kaareutuvaa tilaa. Tieteessä asioita pitäisi kuitenkin voida koetella tieteellisesti.

Usein kuulee sanottavan ettei kolmiulotteinen ihminen voi ymmärtää kaareutuvaa tilaa. Kaksiulotteinen ei ymmärrä kolmatta tilaulottuvuuta jne. Tällä annetaan ymmärtää että olisi olemassa joitakin ylimääräisiä tilaulottuvuuksia.

Kolmiulotteinen ihminen kuitenkin ymmärtää ettei kaksiulotteisia asioita ole olemassa fyysisesti ja siksi kyseinen vertaus ei todista ylimääräisiä tilaulottuvuuksia. Päin vastoin.

Tieteessä käsitteet joita ihminen ei voi ymmärtää ja joita ihminen ei voi koetella tieteellisesti, pitää saada kyseenalaistaa. Kaareutuvan tilan käsitteen voi kyseenalaistaa ja se pitää kyseenalaistaa.

Siksi väitän näin:

Väite kaareutuvasta tilasta ole käsien heiluttelua tieteellisesti ajatellen.

Väite kaareutuvasta tilasta kun ei kerro tieteellisesti ajatellen yhtään mitään.

Itseasiassa tieteellisesti ajatellen kaaretuvan tilan käsite on harhauttanut tiedeyhteisön sopulilaumaa luulemaan ettei kolmiulotteinen ihminen voi ymmärtää valon taipumista, koska olisi olemassa muka joku mystinen kaareutuva tila jota ei voi ymmärtää jne.

Newton kehitti oman painovoimateoriansa ilman arvailuja siitä mikä painovoiman saa aikaan.

Myös Einstein olisi voinut kehittää toimivan matemaattisen teorian ilman kaareutuvan tilan käsitettä.

Tämä on tieteellinen FAKTA, jota suurin osa ei ymmärrä.

Miten fysiikka olisi kehittynyt sinun mielestäsi jos Einstein ei olisi arvaillut miksi valo taipuu.

Hän olisi kehittänyt matemaattisen teoriansa jonka mukaan valo taipuu ja kun häneltä olis kysytty, miksi valo taipuu, hän olisi vastannut, en ala arvailemaan.

On tieteellinen FAKTA että Einstein tempaisi hatustaan kaareutuvan tilan käsitteen.

Kyseisen käsitteen hatusta tempaisuun ei tarvittu mitään muuta kuin mielikuvitusta.

Kun kaareutuvan tilan käsitettä pohtii syvällisesti, huomaa ettei se kerro mistään mitään.

Youtubessa on paljon videoita joissa kuula etenee pintaa pitkin joka painuu montulle.

Ikäänkuin alapuolella olisi joku iso massa joka muka vetää kuulaa alaspäin jne.

Mutta hetkinen. kyseisellä pinnan montulle painumisella yritetään selittää vetävää voimaa ja vetävä voima muka vetää kuulaa alaspäin ja saa pinnan painumaan montulle.

Kyseessä on kehäpäätelmä ja silmänkääntötemppu.

Tässähän fyysikko kusettaa itse itseään luulemaan että vetävä voima muka osataan selittää.

Ihmisellä on tarve selittää asioita joita hän ei ymmärrä. Ikävää että Einstein lähti arvailemaan mikä saa valon taipumaan.

Nykyisen fysiikan mukaan entropia ei vaikuta fotoneissa olevaan energiaan. Entäpä jos vaikuttaa? Silloin Aurinkoa kohti tuevat fotonit ovat koko matkansa ajan säteilleet energiaansa jota liikkuu niiden välisellä alueella kohti Aurinkoa. Nyt tätä energiaa osuu Auringon ohi meneviin fotoneihin ja se saa auringon ohi menevien fotonien liikeradan taipumaan havaitulla tavalla.

Tämä väite on tieteellinen, koska me voimme järjestää tieteellisen kokeen joka todistaa kyseisen asian.

Kaareutuvaa tilaa ei voi todistaa vastaavalla tavalla tieteellisesti.

On aika kyseenalaistaa kaareutuvan tilan käsite.

Viedään avaruuteen pitkä kouru joka varjostaa tilaa. Toiseen päähän kaukoputki jolla havannoidaan kaukaista galaksia jonka paikka tiedetään. Jos kourua kohti avoimelta puolelta tulevat fotonit ovat matkansa aikana säteilleet energiaansa entropian mukaisesti, niin silloin tuo energia saa kaukaisesta galaksista tulevien fotonien liikeradan taipumaan kohti kourun pohjaa ja näin kaukainen galaksi näyttää olevan eri paikassa kuin sen tiedetään olevan.

Tämä ajatus on suomalaisen kehittämä ajatus ja sinä voit olla auttamassa sen julkisuuten tulemista.

Jos haluat että asiantuntijat kommentoivat tätä uutta ajatusta, allekirjoita adressimme.

Kiitos.

.