Puolusta Toroppalan kyläkoulua Kerimäellä

Toroppalan koulu on hyväkuntoinen, nykyaikainen ja elinvoimainen. Lapset eivät kylältä lopu. Oppilaita on kaikkiaan 63 tällä hetkellä ja koulussa toimii kymmenen erityisoppilaan pienryhmä. Kunnan rahavaikeudet eivät saa olla ainoa peruste koulun lakkauttamiselle eikä koulun lopettaminen pelasta kunnan taloutta. Koulu on Toroppalan kyläläisten harrastustoiminnan keskus ja palvelee kaikenikäisiä asukkaita. Toroppalan kyläläiset ansaitsevat oman koulun. Koulun oppilaat aiotaan siirtää kirkonkylän kouluun, jolloin opetusryhmien koot kasvavat ja oppilaat eivät myöskään sovi koulukeskuksen remontoituihin tiloihin. Lakkautuksesta saatavat mahdolliset säästöt ovat kiistanalaiset.

Kunnanvaltuusto päätti ma 16.11 äänin 16-11 koulumme lakkauttamisesta. Lämmin kiitos kaikille meitä tukeneille!

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Risto Pennanen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko kouluissa olla viikoittainen kasvisruokapäivä?