Touhula Jukolan päivähoidon ja esiopetuksen jatkuminen Hämeenlinnassa

Vallitseva korona-tilanne on vaikuttanut moneen tahoon, nyt sen seuraukset alkavat näkyä myös varhaiskasvatuksen järjestämisessä. Touhula-päiväkodit jätti yrityssaneeraushakemuksen, joka hyväksyttiin 15.5.2020. Toimenpiteellä pyritään tervehdyttämään Touhulan talous ja varmistamaan toiminnan jatkuvuus. Yt-neuvottelut aloitettiin 1.6. ja neuvottelujen lopputuloksena enintään 43 päiväkotia saatetaan sulkea. Sulkemisuhan alla on Hämeenlinnan molemmat Touhula-päiväkodit, Touhula Jukola ja Touhula Tarvasmäki. Yt-neuvottelut päättyvät aikaisintaan 15.6.2020. Toimitusjohtaja Minna Elomaan mukaan neuvottelujen taustalla on Touhulan vaikea taloudellinen tilanne. Kuntien maksamien palvelusetelien hintataso on pysynyt pääasiassa ennallaan tai noussut selvästi kulutustasoa vähemmän viimeisten kahden vuoden ajan.

Tällä hetkellä meillä vanhemmilla on suuri huoli siitä miten lastemme päivähoito tullaan järjestämään tulevaisuudessa mikäli Hämeenlinnan Jukolan Touhula-päiväkoti suljetaan yt-neuvottelujen tuloksena.

Touhula Jukolassa toimii viisi päiväkotiryhmää ja yksi esiopetusryhmä. Olemme vanhempina tyytyväisiä päiväkodin tarjoamaan hoitoon, sen sisältöön ja informaation kulkuun päiväkodin ja kotien välillä. Lapsillemme tarjotaan päiväkodissa laadukasta varhaiskasvatusta sekä vaihtelevaa ohjelmaa (mm. liikunta-, tiede- ja taidetuokioita sekä retkiä lähimaastoon). Informointi päiväkodin ja kotien välillä toimii mutkattomasti.

Haluamme säilyttää lastemme arjessa tutun, turvallisen ja osaavan henkilökunnan sekä tutun päivähoitopaikan turvallisessa ympäristössä. Korona on vaikuttanut tänä keväänä kaikkien arkeen ja kokemuksemme mukaan Jukolan Touhula-päiväkoti on selvinnyt tästä ajasta hyvin, huomioinut perheiden yksilölliset tarpeet ja joustanut varmistaen jokaiselle lapselle tarvittavan ja turvallisen hoidon.

Tämän adressin allekirjoittamalla ilmaiset huolesi Touhula Jukolan toiminnan jatkuvuudesta. Huolenamme on miten lasten hoito Hämeenlinnan läntisellä puolella pystytään jatkossa turvaamaan. Alueella toimii myös kunnallisia päiväkoteja ja huolenamme on, pystyvätkö nämä päiväkodit tarjoamaan jatkossa päivähoitoa lapsille tai missä lasten päivähoito jatkossa järjestetään mikäli Touhula Jukolan toiminta lakkautetaan.

Toivomme Hämeenlinnan kaupungilta reagointia ja selkeää kannanottoa tilanteeseen. Kuinka Hämeenlinna lapsiystävällisenä kaupunkina tällaisessa tilanteessa tukee lastemme mahdollisuuksia tuttuun, turvalliseen ja laadukkaaseen varhaiskasvatukseen?

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Laura Huolman voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…