Tupakanpoltto kiellettävä kaikissa taloyhtiöissä - rökning bör förbjudas i alla husbolag

UUTTA & TÄRKEÄÄ: TUPAKANSAVU KULJETTAA COVID19-VIRUSTA NAAPUREILLE
Taas yksi erittäin tärkeä syy viipymättä saada lakimuutos aikaiseksi.

Hyvin lyhyesti: tupakanpoltto aiheuttaa tuhansille perheille niin suurta tuskaa Suomen kaikissa kerrostaloasunnoissa ja sen ympäristössä, sekä alentaa huomattavasti asuntojen arvoa. Koska tupakanpoltto on kielletty julkisilla paikoilla jo, en voi ymmärtää, miksi ei siellä missä asumme. Melkein kaikki taloyhtiöt pitävät erillistä tupakoiville merkittyä aluetta, jossa voivat polttaa (mutta myös tämä aiheuttaa kärsimystä). Suurin syy kiellolle on se, että uhrit, jotka altistuvat savulle tuuletuskanavien kautta esimerkiksi, eivät pysty millään tavalla kieltää tai lopettaa tupakoitsijoiden haittakäyttäytymistä, monesta syystä: talohallitus pitää kieltää tämän enemmistöpäätöksellä, mikä ei koskaan tapahdu tupakoivien taloyhtiössä, ja myös byrokraattinen toimintatapa lokikirjamerkinnöillä on täysi katastrofi - epäoikeudenmukainen ja mahdoton toteuttaa käytännössä.

Tämä adressi toimitetaan päättäjille. Kiitos allekirjoituksesta!

NYTT: TOBAKSRÖK SPRIDER COVID19-VIRUS TILL GRANNLÄGENHETER
Åter ett nytt ytterst viktigt skäl till att få en lagändring till stånds omedelbart.

Kort: tobaksrökning bör förbjudas i alla husbolag, eftersom det orsakar stort lidande i Finlands alla höghuslägenheter samt närmiljö, samt sänker märkbart lägenheternas värde. Eftersom rökning är förbjuden på offentliga platser, förstår jag inte, varför inte där vi alla bor. Nästan alla husbolag har en specifik märkt plats på gården för rökare (men även denna plats orsakar lidande och problem). Den största orsaken till ett förbud är den, att offren, som utsätts för röken via ventilationskanaler exempelvis, har inga möjligheter att förbjuda eller åtgärda rökarnas ignoranta skadebeteende, av flera orsaker: husbolaget måste enhälligt besluta om ett förbud med majoritet, vilket aldrig sker i ett rökande husbolag, samt även den byrokratiska processen med Valviras loggboksanteckningar är en ren katastrof och flopp, orättvis, opålitlig och omöjlig att förverkliga i praktiken.

Jag överlåter denna appell till beslutsfattarna. Tack för signatur!

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Henkka voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…