Turku Yli-Maarian alueelle pulkkamäki

Turussa Yli-Maarian alueella asuu paljon lapsiperheitä, joille Tampereen valtatien ja Pyhän Mariantien välissä olevan maavallin pääty on ollut alueen ainoa pulkkamäki. Nyt maavallin laajennustöiden yhteydessä pulkkamäkenä toiminut pääty on pengerretty ja sitä ei voi enää käyttää.

Tein Kaupungille palautepalvelun kautta alla olevan ehdotuksen:

Yli-Maariassa ja lähistöllä on paljon lapsipereheitä, joille ainoa ja paljon käytetty pulkkamäki on ollut
Pyhän Marian tien ja Tampereen valtatien välissä olevan maavallin pääty kevyen liikenteen alikulkutunnellin kohdalla.

Nyt kun alueella on tehty maavallin laajennustöitä, niin kyseinen pulkkamäki pengerretty ja tulevana talvena
lapsille ja perheille ei enää ole pulkkamäkeä Yli-Maariassa.

Koska maanrakennustyöt on edelleen käynnissä ja siellä on maansiirtokoneet paikalla ehdottaisin, että johonkin sopivaan kohtaan
tasotettaisiin lumentuloon mennessä rinne, jossa lapset voisivat edelleen käydä laskemassa mäkeä.

Ja tässä kaupungin vastaus:

Hei,

Kiitos ehdotuksesta ja pahoittelut pikästä viiveestä vastaamisessa. Valitettavasti emme pysty laajentamaan kaupungin varsinaista pulkkamäkiverkostoa tähän kohteeseen resurssipulan takia. Varsinaista isoa ja ylläpidettyä kaupungin mäkeä siihen ei saa, emmekä voi epävirallisia tehdä tuoteturvallisuuden takia.

Terveisin
Turun kaupunki, vapaa-aikatoimiala, liikuntapaikkayksikkö
-------------------------------------------------------------------------

Jos mielestäsi alueen lapsiperheillä pitäisi jatkossakin olla pulkkamäki järkevän ja turvallisen kulkuyhteyden päässä, niin allekirjoita tämä adressi.

Simo Reilimo

Yli-Maarian alueen asukas.