Vaadimme Sanna Marinin eroa pääministerin tehtävästä

Pääministeri Sanna Marin ei voi suhtautua välinpitämättömästi mahdolliseen Covid-19 altistumiseen. Maan ylintä johtoa edustavana hänen on omalla esimerkillään osoitettava kansalaisille vastuullista toimintaa.

Sanna Marin on viettänyt baari-iltaa huolimatta siitä, että hän on mahdollisesti altistunut ulkoministeri Haaviston seurassa Covid-19 tartuntaan. Vaikka THL:n ohjeistukset eivät suoraan aseta karanteeniin täyden rokotussarjan saanutta henkilöä, on pääministerin osattava tehdä oikeanlainen päätös ja jätettävä baari-ilta väliin altistuneena.

Koronasääntöjä rikkonut Britannian terveysministeri Matt Hancock erosi tehtävästään. Samoin kuin pääministeri Marin, on terveysministeri Hancock ollut vastuussa toimista koronapandemian hallitsemiseksi.

Ylintä päätäntävaltaa käyttävänä henkilönä pääministeri Marinin välinpitämättömyys osoittaa, ettei hänellä ole riittävää vastuuntuntoa hoitaa vaativaa pääministerin tehtävää. Tämän perusteella vaadimme pääministeri Marinin eroa tehtävästään.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Maiju Tapiolinna voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…