Varvinranta säilytettävä raahelaisten yhteisenä virkistysalueena

Raahen kaupunki suunnittelee kaavamuutosta Varvinranta 2-alueen asemakaavaan siten, että Varvintien viereen jääneet neljä omakotitalotonttia (numerot 3849-3851) muutetaan rivitaloalueeksi (tarkastele kaavaa Raahen kaavoitusohjelmassa 2014 sivulla 38 klikkaamalla tästä).

Allekirjoittaneet eivät hyväksy Varvinrantaan yhteiselle virkistysalueelle suunniteltujen rivitalojen rakentamista. Perusteena se, että haluamme säilyttää alueen kaikkien kaupunkilaisten ja ympäristön asukkaiden, sekä alueella vierailevien ulkopaikkakuntalaisten maisemallisesti merkittävänä virkistysalueena. Rakentaminen tuhoaisi ainutlaatuiset luontoarvot ja merinäkymän, jolla markkinoimme kaupunkiamme. Varvi-Välikylä kyläyhdistys on vuosia rakentanut aluetta yhteiseksi "olohuoneeksemme" ja alueen on säilyttävä edelleenkin meidän kaikkien raahelaisten käytössä. Kuvia ja lisätietoa Varvinrannasta ja kyläyhdistyksen toiminnasta : www.varvinpooki.wordpress.com

Varvi-Välikylä kyläyhdistys ry.    Ota yhteyttä adressin tekijään