Vastustamme Hämeen rykmentin lakkauttamista

Vastustamme Hämeen rykmentin lakkauttamista.

Hämeen rykmentti sijaitsee Lahden Hennalan varuskunnassa.
Varuskunta on hyvien kulkuyhteyksien ja julkisen liikenteen varrella sekä keskeisellä paikalla kaupungissa.
Hämeen rykmentti pitää yllä myös Hälvälän ampuma-aluetta, Padasjoella harjoitus- ja ampuma-aluetta sekä Vesivehmaalla harjoitusaluetta.
Hälvälässä siviileilläkin on mahdollisuus käyttää ampumarataa. Hennalan kasarmilta harjoitus- ja ampuma-alueille on todella lyhyet ja helpot kulkumatkat.
Joukko-osastoina Hämeen rykmentissä ovat Huoltokoulu, Hämeen ratsujääkäripataljoona, Sotilasmusiikkikoulu, Suomen ainoa Urheilukoulu ja Huoltokeskus.
Lahdessa sijaitsee myös Sotilaslääketieteen Keskus sekä Sotilaslääketieteen ja -musiikkimuseo.

Mm. Urheilukoulun lakkauttaminen Lahdessa voi johtaa kaupungin liikuntatarjonnan ja -mahdollisuuksien vähenemiseen. Lahdessa ja lähiympäristössä on hyvät puitteet urheilujoukoille, joten miksi lakkauttaa toimivaa pakettia? Myös henkilökunnan irtisanominen voi johtaa korkeaan työttömyysprosenttiin ja korkeampaan verotukseen Lahdessa, sillä työpaikkoja ei välttämättä kaikille löydy. Eikä välttämättä säästöjä synny, kun oman kaupungin sekä lähiympäristön poikia ja tyttöjä lähdetään kuljettamaan ympäri Suomea toisiin varuskuntiin.

Toivon, että kirjottaisitte koko nimenne ja vaikka painaisitte ''piilota'' nappia, sillä pelkillä nimikirjaimilla ei maailma mullistu. Nimiä ei siis julkaista missään yhteydessä. Adressi vain toimitetaan hallitukselle ja eduskunnalle, kunhan saamme nimiä sopivan määrän.

Yhteydenotot:

Salla Natunen