Vastustamme Kuninkaantammen eritasoliittymää

Kehä 2 suunnitelmat kuopattiin, mutta sen tilalle Vantaa ja Helsinki kaavailevat nyt ramppia Vanhalta Kaarelantieltä Hämeenlinnan väylälle ja siitä Kuninkaantammeen, tuhoten näin ollen vanhan ja rauhallisen asuinalueen. Me allekirjoittaneet vastustamme tätä hanketta, joka on kallis, lisää melua, saasteita ja liikennettä sekä tuhoaa luontoa.

kadut.jpg

•    Jokainen ylimääräinen ramppi Hämeenlinnan väylällä sumputtaa huomattavasti liikennettä. Tämän voi todeta esimerkiksi Kehä 1 Leppävaaran kohdalla tai Kehä 3 Jumbon ja Martinlaakson välillä. Hämeenlinnanväylä on jo nyt ruuhkainen aamuisin ja iltaisin. Liikenne sujuu ramppien välillä. Kahden lähekkäisen rampin rakentaminen ei missän tapauksessa lisää liikenteen sujuvuutta Hämeenlinnanväylällä.

•    Kuninkaantammesta on jo olemassa hyvät yhteydet Myyrmäkeen bussilla Vaskivuorentien kautta. Kevyt liikenne Myyrmäestä Kuninkaantammeen voidaan johtaa jo olemassa olevan Palotien kevyen liikenteen sillan kautta. Vaskipuistossa kevyen liikenteen teitä on mahdollista parantaa Kehä II varauksen poistuttua. Esimerkiksi on mahdollista kehittää Kaarelan-baana Myyrmäestä Kuninkaantammeen ja sieltä edelleen Helsinkiin päin.

• Uusien teiden rakentaminen ei kannusta käyttämään joukkoliikennettä. Bussi 560 kulkee muun muassa Kuninkaantammen ja Myyrmäen välillä.

• Liikennettä on mahdollista sujuvoittaa parantamalla nykyisiä teitä, esimerkiksi Kaivokselan risteystä ja Vaskivuorentietä.

• Ajoyhteys Hämeenlinnanväylältä Korutielle tai Vanhalle Kaarelan tielle ei huomattavasti vähennä liikennettä esimerkiksi Vaskivuorentiellä tai lyhennä matkustusaikaa Myyrmäen suunnasta Helsinkiin päin. Uuden tien rakentaminen lyhentää matkaa Myyrmäen ja Kuninkaantammen välillä vain minuutin verran. Lisäksi liikenne lisääntyy todennäköisesti Vanhalla Kaarelantiellä

• Kehä II luvattiin ottaa pois, mutta tämä hanke on selvästi vain jatkoa samalle tielle

• Tie tuhoaisi tai vaarantaisi Vanhan Kaarelan VPK:n rakennuksen, joka on perustettu vuonna 1948. VPK:lla on aktiivista toimintaa.

•  Lähistöllä on koulu ja monet ihmiset käyttävät aluetta kuntoiluun ja ulkoiluun.

•  Keskuspuiston osaa on jo tuhottu rakentamalla Kuninkaantammen aluetta ja tämän hankkeen läpi menevässä metsässä on paljon villieläimiä – ei tuhota enää kallisarvoista luontoa ja eläinkuntaa.

•  Ilmastonmuutos on otettava tosissaan – ei lisää teitä, päästöjä ja melua.

• Parantamalla nykyisiä väyliä ja sujuvoittamalla jo olemassa olevia liittymiä esimerkiksi Kaivokselassa ja Hämeenlinnaväylällä voidaan parantaa liikenteen virtoja.

Adressi luovutetaan projektipäällikkö Jukka Tarkkalalle.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Emma Skogman voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…