Vastustan tiettyjen koirarotujen kieltolakia

http://i51.tinypic.com/2zrics5.jpgVastustan Pertti Hemmilän lakialoitetta 86/2010 vp tiettyjen koirarotujen kieltämiseksi

Kansanedustaja Pertti Hemmilä on tehnyt lakialoitteen eduskunnalle, jonka tarkoitus on kieltää useita koirarotuja Suomessa.

Lakialoite on luettavissa tästä

Perusteluina kiellolle Pertti Hemmilä esittää

• Viime aikojen uutisoinnin Turun Sanomissa ja Kalevassa.

• Lisäksi Pertti Hemmilä väittää, että Suomessa on sattunut viime aikoina useita tapauksia, joissa koirat ovat hyökänneet sivullisten kimppuun ja aiheuttaneet näille eriasteisia vammoja. Osassa tapauksista uhreille aiheutuneet vahingot ja vammat ovat olleet merkittäviä, useita leikkauksia ja pitkällistä hoitoa vaativia.

• Pertti Hemmilä väittää myös, että lähes kaikissa tapauksissa ihmisten kimppuun hyökänneet koirat ovat olleet taistelu- ja laumanvartijakoiriksi jalostettuja tai niistä polveutuvia sekarotuisia koiria.

Hälyttävää tässä lakialoitteessa on se, että Pertti Hemmilän väitteet ovat täysin vääriä ja valheellisia. Jos tutkitaan Suomessa tapahtuneita koirien aiheuttamia onnettomuuksia ei yhdessäkään kuolemaan johtaneessa tapauksessa ole ollut ainuttakaan Pertti Hemmilän luettelossa mainittua koirarotua, ei taistelukoiraa, eikä laumanvartijakoiraa.

Suomessa on tällä hetkellä n. 600 000 koiraa. Koirien puremat ovat marginaali-ilmiö, joka kyllä saa aikaan suuret otsikot mutta ovat todellisuudessa hyvin vähälukuisia.

TOIMI NYT:

- lähetä palautetta Pertti Hemmilälle
Pertti Hemmilä
Puh (09) 432 3068, matkapuhelin 050 - 511 3068
Sähköposti: pertti.hemmila@eduskunta.fi
- lähetä palautetta eduskunnalle
- kysy kansanedustajien mielipidettä asiasta, vaalit on tulossa
- kerro tutuille tästä lakialoitteesta, mahdollisimman monen tulee tietää tästä
- ALLEKIRJOITA TÄMÄ ADRESSI

Jos Pertti Hemmilän lakiehdotus hyväksytään eduskunnassa ei sillä aikaansaada muuta kuin harmia koiranomistajille.
Allekirjoittamalla tämän adressin vastustat Pertti Hemmilän lakialoitetta 86/2010 vp tiettyjen koirarotujen kieltämiseksi.