Veikkolan ja Masalan terveyskeskuksia ei saa sulkea!

Peruspalveluiden ylläpitäminen on äärimmäisen tärkeää kaikkialla Kirkkonummella. Kirkkonummen kunnanvaltuusto on ehdottanut talouden tasapainottamissuunnitelmassaan, että Veikkolan ja Masalan terveysasemat suljettaisiin osana talouden sopeuttamistoimia. Molemmat terveysasemat palvelevat alueidensa asukkaita ja erityisesti autottomia, ikääntyneitä ja liikuntarajoitteisia kuntalaisia, joille kulkeminen Kirkkonummen keskustaan ei ole vaihtoehto. Tämän lisäksi etäisyys molemmista kylistä keskustan tulevaan hyvinvointikeskukseen olisi huomattava. Esimerkiksi matka Veikkolasta terveyskeskukseen olisi yli 40 kilometriä pitkä keskustaan ja takaisin.

Yhtä lailla on myös selvää, että jos palvelut halutaan keskittää Kirkkonummen keskustaan, tulee myös julkisen liikenteen vuoroja lisätä. Näiden uusien vuorojen kustannukset olisivat varmasti merkittävämmät kuin terveyskeskuksien sulkemisen kannalta saatavat säästöt. Peruspalveluiden sulkeminen vaikuttaisi myös Veikkolan ja Masalan alueiden asuntojen sekä kiinteistöjen hintaan ja houkuttelevuuteen asuinalueina, mikä ei ole hyväksyttävää, mikäli Kirkkonummi haluaa kasvaa kuntana.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Kirkkonummen kunnan kunnanvaltuutetut ja luottamushenkilöt tekevät kaikkensa, ettei Veikkolan ja Masalan terveyskeskuksia suljeta. Samalla toivomme, että kuntamme luottamushenkilöt kiinnittävät huomion säästötoimien vaikutukseen kuntamme asukkaiden pito- ja houkutteluvoiman kannalta.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Tiina Myllyniemi voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…