Veteraanin Iltahuudon säveltäjä Kalervo Hämäläinen muistokirja

Kamarineuvos Kalervo Hämäläinen menehtyi 98-vuotiaana 22.7.2015 Helsingissä. Kalervo Hämäläisen musiikki oli isänmaallista. Erityisesti sotiemme veteraaneihin liittyvä Veteraanin Iltahuuto on liikuttanut suomalaisten syvimpiä tuntoja. Linkistä aukeaa Sotaveteraaniliiton 50-vuotisjuhlavuoden konsertissa Laivaston soittokunnan, Jorma Hynnisen ja 1000 henkisen Sotaveteraanikuoron tulkinta Veteraanin Iltahuudosta.   https://www.youtube.com/watch?v=arKxCiTZoyQ

Kalervo Hämäläinen toimi musiikinopettajana Karjalan Yhteiskoulussa ja Suomi-Pojat ja -tytöt ry:n toiminnanjohtajajana. Nuorista muodostettu kuoro ja orkesteri esitti mm. Tasavallan Presidentin vastaanotolla 6.12.1965 Ateenalaisten laulun. Laulua kritisoitiin lehdistössä sopimattomana.
Tasavallan Presidentti ja rouva Jenni Haukion isännöimässä Itsenäisyyspäivän juhlakonsertissa Tampere-talossa 6.12.2013 esitettiin Hämäläisen säveltämä ja sanoittama Lapinäidin kehtolaulu.

Nyt on mahdollista muistaa suurta musiikkimiestä kirjoittamalla nimesi, paikkakuntasi ja viestisi Hämäläisen omaisille. Viestit kootaan kirjaksi, joka luovutetaan muistotilaisuudessa Kalervo Hämäläisen läheisille.

Suomen Sotaveteraaniliitto ry.    Ota yhteyttä adressin tekijään