Vetoomus Pilkanmaan ala-asteen jatkoajasta(SULJETTU)

IMG_20190624_203647.jpg

Adressin nimien keräys lopetettiin 11.8.2019 ja allekirjoitukset luovutetaan Kouvolan kaupunginhallituksen puheenjohtajalle 12.8.2019.

Lämmin kiitos kaikille allekirjoittaneille!

Kiitollisin terveisin,

Marianna Pesälä

Pilkanmaan koulun lakkautus on suuri isku koko kyläyhteisölle. Samanaikaisesti meiltä loppuu sekä ala- että yläaste johon lapset ovat kulkeneet Voikkaalle. Ala-asteen lopetuksen myötä muodostuu uhka, että päiväkoti on seuraavaksi lakkautuslistalla. Näiden myötä kylältä on viety kaikki palvelut ja tämä tulee vaikuttamaan alueen asukaslukuun negatiivisesti. Kerrannaisvaikutukset ovat perheille yksinkertaisesti liian suuret! Lasten koulumatkat pitenevät useita kilometrejä, mutta kuitenkin niin, että suurin osa heistä ei ole oikeutettu koulukuljetuksiin. Tämä luo lapsille vaaraa ja turvattomuutta. Vaadimme koululle vielä muutamaa lisävuotta, jonka aikana huolellisesti suunnitellaan mikä olisi lapsien kannalta oikea ratkaisu. Ei ole lasten oikeuksien mukaista, että heiltä viedään kerralla näin paljon.

Marianna Pesälä    Ota yhteyttä adressin tekijään