Viikintiellä sijaitsevan multa- ja soranoutopisteen, lumen vastaanottopaikan, betoniurakoitsijan ym. siirtäminen

Vaadimme Viikintiellä sijaitsevan HSY Metsäpirtin multa- ja soranoutopisteen, lumen vastaanottopaikan sekä betoniurakoitsijan toiminnan siirtämistä pois asuinalueen läheisyydestä ja luonnonsuojelualueelta!

Kyseistä toimintaa ympäröi luonnonsuojelualue ja kevyen liikenteen väylä. Tämän lisäksi alueen läheisyydessä on tiheää asutusta. Soranajo, betoniurakoitsijoiden toiminta sekä näistä aiheutuva raskas liikenne (kuorma-autot) levittävät alueen läheisyyteen suuren määrän pölyä. Pölyn leviäminen asuinalueille aiheuttaa allergisia reaktioita ihmisille ja lemmikkieläimille. Pölyn leviämisen lisäksi alueilta leviävä paha haju laskee läheisten asuinalueiden viihtyvyyttä, sekä aiheuttaa esteettisen haitan.
Alueelta leviävän pölyn havaitsee silmävaraisesti kuivalla säällä selkeästi alueelta leijuvien pölypilvien muodossa. Lisäksi pölyn tuntee hengityksessä ja paikoitellen jopa suussa narskuvana hiekkana.

Muutama kommentti alueen asukkailta:

"Aina kun ohi pyöräilee niin tulee kuvottava haju ja pöly. Olen sen takia vähentänyt pyöräilyä."

"Ajan siitä säännöllisesti fillarilla ohitse ja joka kerran ihmettelen, miten on mahdollista, että kivikasoilla ja jätteellä on ns. merinäköala sen sijaan, että alueelle rakennettaisiin asuntoja / siitä tehtäisiin puisto / virkistysalue tms. Jätteiden keräys- ja lajittelu ei kuulu asutuksen lähistölle - ja jo siinä vaiheessa, kun Viikinrannan / Arabianrannan alueita alettiin rakentaa, olisi nämä jäte- ja kivitoiminnot pitänyt siirtää muualle. Haju ja pöly ovat erittäin epämiellyttäviä. Lisäksi alue on maisemallisesti todella ruma. Roskia lentää tuulen mukana alueen ulkopuolelle."

"Tosi hienoa jos tuo pöly ja haju saataisiin pois."

"Mätäpaise arvokkaalla rannikolla. Kivipöly vahingoittaa terveyttä kilometrien päässäkin (Maaherrantie) ja tekee parvekkeista käyttökelvottomia. Tukkii ilmanvaihdon suodattimet. Melua murskaamosta, raskasta liikennettä rumalla ajolla."

"Erityisen hyvä nostaa raskaan liikenteen suuri määrä. Lisäksi ajoneuvot ajavat kovalla vauhdilla sekä Viikin että Koskelan suuntaan ja tulevat Viikintieltä ja -tielle pyörätien yli todella rumasti."

"Mainittavaa myös kivenmurskaamosta aiheutuva kova meteli arkipäivisin."

"Pölyn vuoksi parvekkeella ei tee mieli oleilla eikä kasvattaa mitään syötävää, puhumattakaan jatkuvasta siivoamisen tarpeesta"

365760833_3282606258551595_9140556675110293282_n1.jpeg

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Ella Laitinen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…