Virttaankangas säilytettävä tulevillekin sukupolville

Haluatko, että yksi maamme hienoimmista kangasmaastoista arvokkaine runsaine pohjavesivaroineen säilyy tulevillekin sukupolville? Jos näin on, niin allekirjoitathan tämän adressin. Ja kerrot tästä ystävillesikin.
Turun Seudun Vesi Oy:n tekopohjavesihanke Virttaankankaalla uhkaa muun muassa harjua, sen pohjavettä, ympäristön lähteitä, lirikaivoja ja Natura 2000 ohjelmaan kuuluvaa Kankaanjärveä. Osa yhtiön toiminnasta on suunniteltu tapahtuvan Natura 2000 alueella. Turulla ei ole akuuttia vedensaannin tarvetta.Jos vettä kuitenkin väkisin halutaan saada, niin muitakin vaihtoehtoja on, kuin Kokemäenjoen vedensuodatus harjulla. Esimerkiksi suora putki Huittisista Turkuun.
Tekopohjavesilaitos toisi kuitenkin vain tilapäisen ratkaisun Turun "vesiongelmaan". Muutama vuosi sitten laitoksen esittelytilaisuudessa silloinen tutkimuspäällikkö vastasi kysymykseen, "kauanko harju kestäisi Kokemäenjoen veden suodatusta", hän vastasi, "se toimisi noin 20 vuotta". Nyt johtaja sanoo sen toimivan ainakin sata vuotta. Sekin olisi vain kaksi sukupolvea. Entä sen jälkeen? Kokemäenjoen saasteet olisivat harjussa ja aito pohjavesi pilalla ja mitä kaikkea muuta olisikaan tapahtunut herkälle harjuluonnolle ja sen ympäristölle, voimme vain arvailla.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Erkki Kallio voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Pitäisikö puoluetuet lopettaa?