Vantaan lasten- ja nuorten kesätoimintaan ja ruokailuun kohdistettava lisärahoitusta

Samaan aikaan kun Vantaan Sanomat julkaisevat artikkelin, kuinka Vantaa leikkaa lasten ja nuorten kesäleiri-toiminnasta 85 000€, luo Vantaa jättiterassiaan Tikkurilaan ja tätä Vantaan kaupunki tukee lähes 100 000€, josta kukka-asetelmiin 65 000€

Järkyttävää, suorastaan häpeällistä.

Lapset ja nuoret, ketkä ovat muutenkin nyt haavoittuvassa asemassa. Paljon mieliala-oireilua, perheiden ahdinkoa, huoli pärjäämisestä kesälomalla kun ei ole edes kouluruokaa saatavilla.

Tein laskelman kesäajalle, jolla olisi Vantaalla kohdennettu esimerkiksi jättiterassin kukka-asetelmat 65000€ lasten ja nuorten kesäloman tukemiseen. Vaihtoehtoina olisi voinut olla joko maksuton kesätoiminnan laajentaminen tai kesäajan maksuton ruokailu esim kouluissa, lämpimän aterian takaaminen, eväspusseja toki jaetaan, mutta 150kpl / pvä/ piste, valitettavasti tämä ei riitä kaikille tarvitsijoille

Tuo 65000 kun olisi jaettu Vantaan 7 eli seitsemälle suuralueelle olisi se ollut karvaa vaille 10000 per suuralue. Tälläsummalla laskettuna esim 8 kesäloma viikolle, 4 kesäkuu ja 4 heinäkuu, olisi kyllä saatu tarjottua Vantaan lapsille ja nuorille tukea, turvaa ja tekemistä.

Olen pöyristynyt, että heidät työnnetään sivuun etenkin tällaisessa maailman tilanteessa.

Vantaan kuntavaalit 2021 ja nyt on aika miettiä Vantaan tulevaisuutta, ei sitä voida rakentaa näin

Marjo Vacker, sairaanhoitaja (psykiatria)

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Marjo Vacker voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Emme näytä puhelinnumeroasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…