Vuohijärven kirkon puolesta

Adressi vuohijärven kirkon säilyttämisen puolesta.

Kouvolan seurakunta-yhtymä suunnittelee Vuohijärven kirkon lakkauttamista vuoteen 2020 mennessä,

joko myymällä tai purkamalla rakennuksen. syynä tähän seurakuntayhtymän talousvaikeudet.

Kiinteistö -ja hautauspalvelun johtokunta kokouksessaan 25.1.2012 päätti käynnistää Vuohijärven kirkon lämmitysjärjestelmän uusimisen, jossa yhteydessä kirkon sivurakennus puretaan, lisäksi muutostöiden yhteydessä kirkon parkkipaikkaa laajennetaan ja rakennetaan luiska lumityökoneelle yläpihalle. Tämä on ote yhteisenkirkkoneuvoston kokouspöytäkirjasta 26.1.2012, jossa lämmitysjärjestelmän muutospäätös on tehty. nyt pyörretään päätöksiä ja halutaan hävittää kokonaan, monelle vuohijärveläiselle tärkeä rakennus, haastan kaikki kynnellekykenevät allekirjooittamaan tämän adressin , jotta saadaan kirkko säilymään vuohijärvellä, ja seurakuntayhtymä pitämään päätöksensä Vuohijärven kirkon lämmitysjärjestelmän uusimisesta.

Vuohijärven kirkon puolesta.

Vuohijärven kirkko on valmistunut 1966. Työkeskuksena tunnetun rakennuksen on suunnitellut arkkitehti Väinö Vuorinen. Rakennukseen kuuluu kirkkosalin ja seurakuntasalin lisäksi asuntosiipi sekä entiset pankin toimitilat, joissa on nykyisin diakoniatyö toimintaa.

Kirkon tapulissa soi Säkkijärven kirkon kello.

Alttaritaulun "Minä olen A ja O, alku ja loppu" on maalannut taiteilija Tapani Lemminkäinen. Se kuvastelee elämää Vuohijärven teollisuustaajamassa 1970-luvun alussa.