Yhteisen valmistujaispäivän varmistaminen kaikille

Vallitsevan koronavirustilanteen vuoksi toisen asteen valmistujaisia ei hyvin suurella todennäköisyydellä voida juhlia normaalisti 30.5. Olemme kaikki yhtä mieltä varmasti siitä, että terveys asettuu kaiken edelle eikä siitä tule tinkiä. Täten valmistujaisia onkin siirrettävä myöhäisemmälle ajankohdalle, jolloin kenenkään terveys ei ole vaarassa. Jo 12 vuotta (tai pidempään) koulussa opiskelleet lukiolaiset sekä ammattikoululaiset ansaitsevat valmistujaisensa aivan samalla tavalla kuin aikaisempina vuosina valmistuneet.

Koemme, että virtuaalinen valmistujaistilaisuus ei ole riittävä tapa juhlistaa tänä keväänä valmistuvien oppilaiden koulutaivalta, joten keräämmekin nimiä varmistaaksemme kansallisen juhlapäivän kaikille valmistuville oppilaille. Haluamme myös taata jokaiselle mahdollisuuden noutaa lakkinsa kouluilla järjestettävissä juhlatilaisuuksissa. Esimerkiksi lukiolaisten liiton puheenjohtajan Adina Nivukosken ehdotukset juhlapäivistä 15., 22. ja 29. elokuuta olisivat hyviä vaihtoehtoja. Koemme myös tärkeänä, että kesällä inttiin lähteville annetaan yhtäläinen mahdollisuus juhlintaan.

Eveliina Kuitunen, tuleva ylioppilas vm 2020    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Eveliina Kuitunen, tuleva ylioppilas vm 2020 voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…