Ylinamman entisen koulun urheilukentän saaminen Ylinamman ja lähikylien asukkaiden käyttöön

Ylinamman kyläyhdistys, sekä allekirjoittaneet esittää, että Ylinammassa sijaitsevan entisen koulun tontilla sijaitseva urheilukenttä hankitaan takaisin nykyiseltä omistajalta takaisin kunnan omistukseen tonttivaihdolla.

Urheilukenttää kaivataan etenkin kesäisin . Ulkoliikunta tilaa, jossa voisi harrastaa jalkapalloa, pesäpalloa tai muuta joukkuelajia ei löydy Vikajärven jälkeen muualta. Nyt tontti on yksityisomistuksessa ja kasvaa pientä puuntainta. Vielä olisi mahdollista saattaa kenttä urheiltavaan kuntoon pienellä vaivannäöllä. Kenttää kaipaavat niin alueen aikuiset, lapset kuin kesäisin kylillä käyvät vieraatkin. Kentän huollosta vastaisi Ylinamman kyläyhdistys ry:n talkoolaiset. Kaupungille alueen hoidosta ei koituisi kustannuksia.

Toinen tärkeä tarve on pelastushelikopterin laskeutumiseen riittävä iso alue. Urheilukenttä sijaitsee 4-tien laidalla, jolle on esteetön pääsy esim. ambulanssilla. Sairastapauksissa, onnettomuuksissa , katoamisissa ja mahdollisissa potilaskuljetusvaihdoissa ,joissa pelastushelikopteria tarvitaan, kenttä on sopivasti keskeisellä paikalla. Toista näin hyvin tavoitettavaa laskeutumispaikkaa ei lähiseudulta löydy.

Tontin nykyisen omistajan kanssa on käyty keskustelua asiasta ja hän olisi valmis vaihtamaan urheilukentän alueen 4-tien vastakkaisella puolella olevaan yhtäsuureen tonttiin.

Me allekirjoittaneet toivomme , että tonttivaihdos saadaan pikaisesti toimitettua ja että Ylinamman kylälle saadaan tarvittava urheilukenttä.

Lisätietoja aiheesta antaa Seppo Ylinampa, Ylinamman kyläyhdistys, 0400 150 347

Joni Ylinampa, Ylinamman Kyläyhdistyksen puolesta    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Joni Ylinampa, Ylinamman Kyläyhdistyksen puolesta voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…