STOP 5G - emme ole koekaniineja!

HUOM! UUSI KANSALAISALOITE:
_______________________________________________

Suomen päättäjille:                                                             Svenska
Pelastakaa suomalaisten terveys - pysäyttäkää 5G!

Stop_5G_Finland.jpg

Kolme teleoperaattoria haluaa altistaa 5G-säteilylle kaikki maamme ihmiset ja eläimet. Lisäksi yli 50 000 5G-satelliittia tulee altistamaan meitä avaruudesta. Mikään tutkimus ei osoita 5G:n olevan turvallinen, vaan 60-70% tuhansista tutkimusraporteista osoittaa päinvastoin matkapuhelimista, mastoista ja WLAN:ista aiheutuvan säteilyn vahingoittavan ihmisiä, eläimiä, lintuja ja hyönteisiä sekä kasveja ja puita jopa ilman 5G:n lisäämistä jo aiempiin 2-, 3- ja 4G:hen.

Koska tutkimukset osoittavat säteilyn aiheuttavan vaurioita, 5G sotii Nürnbergin säännöstöä vastaan. Sen mukaan ihmisiltä on saatava lupa biologisiin (5G) kokeisiin. Altistus on myös perustuslain, lastensuojelulain ja säteilylain vastainen.

Vaadimme EY:n ennalta varautumisen periaatteen ja EY5G-vetoomuksen 268 lääkärin ja tutkijan tuella: ”5G-verkon radiotaajuisen sähkömagneettisen kentän laajenemisen pysäyttämistä, kunnes riippumattomat tutkijat voivat varmistaa, että 5G-verkko ja radiotaajuisten sähkömagneettisten kenttien (5G ja 2G, 3G, 4G sekä wlan) aiheuttamat säteilytasot yhteensä eivät ole vahingollisia kansalaisille, etenkään vauvoille, lapsille ja raskaana oleville, eivätkä ympäristölle”.

Viitearvo perustuu valheisiin eikä suojaa terve

yttä. Alemmat viitearvot ovat tarpeen erityisesti lasten terveyden suojelemiseksi. 16 teollisuudesta riippumatonta tutkijaa on luvannut ehdottaa terveydelle vaarattoman viitearvon.

Diagram._Rahmani_et_al_2011_3.jpg
Kuva. Suomessa säteilyn raja-arvot perustuvat kansainvälisen ICNIRP-järjestön suosituksiin.

Kunnioittaen
Rainer Nyberg, PeD, emeritusprofessori, Vaasa4G_5G_antenn3.png