(Huom. Adressit.com:n ylläpitäjä ei ole adressien tekijä, vaan tarjoaa sivutilaa suomalaisille nettiadresseille.)

Adressit.com-palvelun rekisteriseloste

Henkilötietolain (523/99) 10 § mukainen rekisteriseloste

Laatimispäivä 7.6.2005, viimeksi päivitetty 11.1.2017.

Rekisterin nimi

Adressit.com:n palveluiden asiakastietokanta

Rekisterin käyttötarkoitus

Tarkoituksena on tunnistaa käyttäjät toisistaan ja kerätä allekirjoituksia adresseihin, joita adressin tekijät luvouttavat päätöksentekijöille. Lisäksi tietoja käytetään mahdollisten väärinkäytösten seuraamiseen ja selvittämiseen.

Rekisterin sisältämät tiedot
Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisterin tietoja saadaan kävijöiden rekisteröityessä Adressit.com-palveluun, allekirjoituksien yhteydessä, päivittäessään omia tietoja, allekirjoittaessaan ja luodessaan uusia adresseja.

Säännönmukaiset tietojen luovutukset

Adressin allekirjoittaneilta saatuja tietoja (Nimi, paikkakunta, maa, sähköpostiosoite, adressin tekijän lisäämien kysymysten vastaukset) luovutetaan adressin tekijälle adressin luovutusta varten. Rikokseen epäiltyjen tietoja voidaan luovuttaa rikoksen selvittämistä varten poliisille. Rekisterissä olevien tiedot voidaan poistaa asianomaisen pyynnöstä. Tietoja voidaan luovuttaa voimassa olevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittavissa rajoissa.

Sähköpostiosotteita ei luovuteta adressin tekijälle allekirjoituksista, jotka on tehty ennen 20.11.2016.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Käyttäjät voivat käsitellä osaa tiedoistaan kirjautumalla järjestelmään sisään. Rekisterit ovat palvelimella, joka on suojattu asianmukaisesti. Yhteys käyttäjien ja palvelimen välillä on salattu. Käyttäjien salasanoja ei tallenneta selväkielisessä muodossa vaan niistä on laskettu yksisuuntainen tiiviste (hash). Ylläpito-oikeudet palvelimelle on pidetty minimissään.

Rekisterin pitäjä ja rekisteriasioista vastaava

Petitions24 Oy (Y-tunnus: 2658159-5)
Torikatu 16 B 22
90100 Oulu