Kevätkumpu II itäinen metsä on säästettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Kevätlaaksonniityn kaava tiistaina 17.1. lautakunnassa

2023-01-15 12:35:20

Kevätlaaksonniityn kaava on tiistaina 17.1. Kaupunkikehityslautakunnassa. Lähetin lautakuntalaisille ja varajäsenille vielä evästykseksi viestin asiasta. Toivotaan parasta, eli että rakentamisalueen rajaa tarkistetaan siten, ettei metsä menisi.

Manki Perukangas

Tarkennusta Kevätlaaksonniityn kaavaan

2022-11-16 10:34:51

Adressissa käsitelty Kevätkumpu II itäisen metsän paikalle on tarkoitus kaavoittaa käytännössä metsä täyteen omakotitontteja. Metsän eteläisimpään osaan, Humlaan vievän ulkoilupolun varteen on tarkoitus rakentaa kaksi kerrostaloa. Olen omassa lausunnossani esittänyt, että ensisijaisesti kaavoitus tulisi rajata niittyalueelle; kaksi kerrostaloa ovat myös mahdollisia, sillä metsän eteläosa on sen ekologisesti "huonoin" osa, kuitenkin siten, että ne pitää sovittaa maisemaan. Toissijaisesti mielestäni olisi mahdollista kaavoittaa Skaftkärrintien itäpuoli ja jättää metsästä jäljelle sen Kevätkummun asutusta lähinnä oleva puolisko. Viimeisimmässä suunnitelmassa nykyisen asutuksen ja metsän väliin jäisi vain 15 metrin "viherkaistale" (verrattuna aiemmin luvattuun 25 metrin suojaviheralueeseen). On selvää, että ulkoilupolun lisäksi tuo 15 metriä ei kattaisi muuta kuin talojen piha-alueiden ja polun välisen alueen, ja metsää ei tällöin jäisi luultavasti pystyyn edes yhtä kulissipuuriviä.

Viimeinen kannanottopäivä on perjantaina 25.11., jolloin toimitan paperiset allekirjoitukset ja linkin tähän adressiin Kompassiin. Tällä hetkellä allekirjoituksia on yhteensä 156 kappaletta. Alkuperäisen adressin voi allekirjoittaa Ilmarisentie 10 A ilmoitustaululla.

Manki Perukangas