Adressi Espoon Tyttöjen Talo® -toiminnan lakkauttamista vastaan

Leppävaarassa toimiva Espoon Tyttöjen Talo® tukee kompleksisissa elämäntilanteissa ja erityisen haavoittuvassa asemassa olevia tyttöjä ja nuoria naisia. Suuri osa asiakkaista on maahanmuuttajataustaisia. Toiminnassa vahvistetaan psykososiaalisia taitoja vapaa-ajan toiminnan lomassa. Toiminnassa on mahdollista löytää uusia ihmissuhteita ja liittyä turvalliseen yhteisöön. Tuki on tavoitteellista ja suunnitelmallista.

Espoon kaupunki on rahoittanut Espoon Tyttöjen Talo® -toimintaa vuosittain 126 000 eurolla. Espoon kaupunki on ilmoittanut, ettei rahoitus jatku enää vuonna 2022 joka tarkoittaa Espoon Tyttöjen Talon® lakkauttamista Leppävaarassa.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) teettämän kouluterveyskyselyn perusteella vuoden 2021 tulosten mukaan nuorten tyttöjen pahoinvointi on lisääntynyt. Tytöt kokevat enemmän ahdistuneisuutta ja yksinäisyyttä. Tyttöjen Talo® toiminta lisää osallistujien toiveikkuutta tulevaisuuttaan kohtaan ja vähentää osallistujien kokemaa yksinäisyyden tunnetta. Erityisesti koronapandemian jälkeinen aika on kriittinen nuorten mielenterveyden tukemisen kannalta.

Espoon Tyttöjen Talo® on perustettu Espooseen 2014 ja on toiminut siitä saakka osana valtakunnallista Tyttöjen Talojen® verkostoa. Tyttöjen Taloja on tällä hetkellä seitsemän. Espoon lisäksi Tyttöjen Talot® sijaitsevat Helsingissä, Turussa, Tampereella, Kuopiossa, Oulussa ja Rovaniemellä. Kaikki Tyttöjen Talot® toimivat paikallisen setlementtitoimijan alla yhteistyössä kaupungin kanssa. Tyttöjen Talo® -työ täydentää kunnallista nuorisotyötä ja tuo erityisosaamista tyttöjen kasvun haasteisiin.

Vetoa kanssamme Espoon päättäjiin ja virkamiehiin ja allekirjoita tämä vetoomus. Säilytetään Tyttöjen Talo® Espoossa myös jatkossa! Keräämme adressin aikavälillä 15.10-15.11.2021 Espoon Tyttöjen Talo®n rahoituksen turvaamiseksi.

Osoita tukesi ja allekirjoita!

Jaa tietoa edelleen!

Adressi luovutetaan 16.11.2021 Espoon kaupunginjohtaja Jukka Mäkelälle, sivistysjohtaja Harri Rinta-Aholle ja valtuuston puheenjohtaja Henna Partaselle. Lisätietoa Espoon Tyttöjen Talon toiminnasta www.espoontyttojentalo.fi IG ja FB @espoontyttojentalo

Yhteydenotot ja lisätiedot

Maikki Arola

vastaava ohjaaja / Espoon Tyttöjen Talo

maikki.arola@espoontyttojentalo.fi

Maikki Arola, Espoon Tyttöjen Talo    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Maikki Arola, Espoon Tyttöjen Talo voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…