Adressi Harjunpään ja Kaasmarkun kirjastojen jatkamiseksi

Lukeminen on kehittävä harrastus. Pienille lapsille yhteinen hetki vanhempien kanssa tuo läheisyyttä ja kehittää puhetaitoja. Vanhemmilla lapsilla lukeminen parantaa luku- ja kirjoitustaitoja. Kaikenikäisille lukeminen avartaa ajatusmaailmaa, parantaa mielikuvitusta ja kasvattaa yleissivistystä.

Pienten sivukirjastojen merkitys on tärkeä, jotta kaikki saavat nauttia lukemisen iloista. Kaikilla kun ei ole mahdollista päästä käymään pääkirjastossa Ulvilan keskustassa.

Tässä kuussa on päätetty lyhentää Harjunpään ja Kaasmarkun kirjastojen aukioloja, niin että ne ovat auki vain yhtenä päivänä viikossa muutaman tunnin ajan. Harjunpäässä kirjasto on auki keskiviikkona  ja Kaasmarkussa tiistaina klo 11-14. Tälläiset aukioloajat tarkoittavat, etteivät suurin osa kyläläisistä pääse kirjastossa käymään. Nyt on korkea aika toimia ennen kun kirjastot lopetetaan kokonaan.

Harjunpään ja Kaasmarkun kirjastojen toimintaa on jatkettava ja aukioloaikoja tulisi pidentää niin, että kaikilla olisi mahdollisuus päästä kirjastossa käymään. Esimerkiksi klo 11-18 mahdollistaisi kirjastokäynnit myös työssäkäyville.

Tämä adressi toimitetaan Ulvilan kulttuurilautakunnalle.