Autismi osaaminen kouluihin/ nepsyluokat erityisherkille

1. Hyvät päättäjät! Vetoan autististen lasten mahdollisuudesta koulunkäyntiin ilman koulun ja yhteiskunnan puolelta tulevaa kuormitusta.  Nämä lapset tarvitsevat nepsyluokkia ? Useimmat tarvitsevat henkilökohtaista opetusta niin kotona kuin koulussakin. Tällä hetkellä se ei ole kouluissa mahdollista. Lisäksi pelkkä erityisopettajan tutkinto ei riitä vaan pitäisi olla laajamittainen osaaminen autismin eri muodoista ja haasteista. Tällä hetkellä tilanne on se että käytöshäiriöiset ja herkät autistiset lapset laitetaan samoihin pienryhmiin ja seuraus on se että erityisherkät kuormittuvat, tulee jumeja mitkä näkyvät opettajille huonona käytöksenä ja pahinta näissä tilanteissa on se että kun opettajilla ei ole ymmärrystä niin tilanteet pahenevat. Pahimassa tapauksessa muodostuu käytöshäieiö , vaikka sellaista ei olisi aiemmin ollut. Opettajat yrittävät komentaa ja pakottaa lapsia toimimaan ns.normaalin kaavan mukaisesti . Ja tämä taas saattaa laukaista lapsella kiroilua, uhittelua ja joskus jopa raivareita. Joskus oppilas myös vain lähtee tilanteesta pois. Ja mitä näistä toimintatavoista pidemmän päälle seuraa?  Näiden lasten kuuluisi saada oppia pienin askelin , saada onnistumisen kokemuksia ja saada olla omia erityisiä itsejään. Nepsy koulut ja luokat ,joissa olisi kunnollinen autismi tietoisuus olisi monelle lapselle helpotus ja pelastus.Tällä pienellä vetoamuksella yritän luoda alun suurelle asialle.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Sari Tuominen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…