Homoavioliitto lailliseksi maistraatissa

Kommentoitu viesti

hömötintti

#94 öö...

26.02.2013 23:35

Olisiko adressin perustaja voinut jotenkin perustella, miksi. Ja painotettakoon - en ole rasisti tai pidä homoseksuaalisuutta minään sairautena tms, vaan asetan ihmisinä homot&heterot kyllä ihan tasavertaisiksi. Mutta miksi se avioliitto on niin tärkeää? Nykyäänhän on mahdollisuus maistraatissa rekisteröidä parisuhde, ja tällöin käsittääkseni (korjatkaa jos olen väärässä) oikeudet ovat täysin samat kuin avioliitossa? Minulle avioliitto on instituutio, joka tarkoittaa miehen ja naisen keskeistä liittoa ja lupausta yhteisestä loppuelämästä. Sitä se on ollut ymmärrykseni mukaan vuosituhannet. En ole uskonnollinen. Minulle avioliitto vain merkitsee tätä. Tottakai, kuka tahansa saa olla kenen kanssa tahansa ja rakastaa loppuiän jne, mutta miksi ihmeessä olisi väen vängällä saatava se avioliitto aikaiseksi? Voi olla, etten vain ymmärrä tätä asiaa, joku selittäköön mikä siinä avioliitossa on niin tärkeää?

Vastaukset

elämän kanssa

#96 Niin

2013-02-27 02:07:03

#94: hömötintti - öö...

Miksikö niin tärkeä avioliitossa?Mielestäni,että avioliitto on täysin sitova ja uskollinen toisistaan.Myös loppuelämäksi yhdessä näin.En ole kiinnostunut naimisiinmenoa,mutta minulle silti tärkeä onnellinen kumppanin kanssa olemaan.Riippuu ihmisestä kiinni,että haluaako todella avioliittoon tai ei.Avioliitto kyllä iso asia minun mielestäni.Rekisteröidä parisuhdetta ihan ok,mutta pelkästään maistraatissa eikä mitään todellakin kirkolliseen puolelle esimerkiksi isot juhlat.Miehen ja naisen väliseksi avioliitto on raamatun mukainen testamenttia.Onhan jo maailmassa ihmisiä ennen jeesusta.Huomasin,että mistä oikein tullut iho valkoinen,musta,keltainen ja latino ihmisillä.Tajusin,että jos oikeastaan eeva ja aatami maailmassa niin olisimme kaikki valkoiset maailmassa.