Maahanmuuttajien tuet

Kommentoitu viesti

Keski-Suomi <3

#784 Jotain pielessä.

21.03.2013 16:41

Itse jäin työttömäksi ja viimeisenä keinona menin sit sossuun pyytämään rahaa. Maksoivat vuokran, ja antoivat 365€ millä piti maksaa laskut ja elää kk. Eipä jäänyt mitään käteen ja kuulin, että sossu voi myöntää harkinnanalaista rahaa jos ei rahat riitä. Uus käynti sossuun ja kysyin lisää rahaa ku ei oo rahaa. Keskustelu meni jotakuinkin näin:
Minä: Saisko vähän lisää rahaa ku mulla ei oo yhtään ruokaa kaapissa? Sossu: No sulle on maksettu jo tän kuun rahat niin ei voida antaa rahaa. Käy kaupassa. M:Millä minä käyn kun ei oo bensaa? S: Kävele tai mene pyörällä. M: Mulla ei oo pyörää ja mulla on 6km kauppaan. S: No ei me voida antaa sulle enää rahaa. M: Mulla on tällä hetkellä ruisleipä pussi ruokana ja sillä mun pitää pärjätä vielä viikko?! Syön tällä hetkellä 1,5 leipää päivässä että se riittää viikoks!!! S: Ei me voida antaa enempää rahaa. Näin hyvin suomalainen saa sossusta rahaa.

Vastaukset

Keski-Suomi <3

#785 Re: Jotain pielessä.

2013-03-21 16:54:37

#784: Keski-Suomi <3 - Jotain pielessä.

Toisena tapauksena voin kertoo tälläisen tapauksen: Asuin vielä kotona ja äiti kiros sitä kun rahat ei meinaa riittää (yksinhuoltaja) Äidin piti maksaa minun matkat kouluun koska en saanut koulumatka tukea ja siskon matkat toiseen kouluun. Nuorimmainen oli vielä ylä-asteella. Äiti meni sossuun missä ne meinasivat antaa rahaa mutta huomasivat,että minä olen täysi-ikäinen, Äiti ei saanut mitään sieltä. Minun piti varata oma aika sossuun. Menin sitten ite sinne ja ne laski ÄIDIN tulot ja totesivat että teidän äiti jää 14€ plussalle 14€!!!!!!! Sillä ois 4 ihmistä elää kk! Lappu oli kyllä seinällä missä luki et yli 18 vuotias vanhempien luona asuva pitäisi saada 365€/kk eipä ne mulle mitään antanut.