Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

On totuus

#1902 Re: taneli kuusi

24.03.2013 14:55

#118: taku - taneli kuusi

Sivistyneesti kirjoitat, hyvä niin.  Mutta: "--pidän homoseksuaalisia tekoja syntinä, MUTTEN NIIN SUURENA kuin eräät vouhottajat---"   Kritisoin kirjoituksessasi kahta asiaa: Että laimennat k.o. käyttäytymisen paheksunnan ankaruutta ja etenkin vaaraa. Että käytät itse toisista uskovista halventavaa termiä "vouhottajat". On oikein, että jotkut kärkevästikin asiasta puhuvat, asia on erittäin vakava, varsinkin ottaen huomioon lapset.

Raamatussa asioista puhutaan yleensä suoraan, siksi sen teksti on niin arvokas.Yhteyttä saman sukupuolen kanssa sanotaan raamatussa "KAUHISTUKSEKSI", eikä ihme!! Sehän ei olei vähempää, kuin ihmisen säilymiseksi tehdyn (niin- Jumalan luoman, todella!) sukupuolivietin räikeä vääristäminen ihmisen mielen mukaan. Kyllä, se on itsehillinnän terveiden raja-aitojen murtamista mutta myös röyhkeätä rehentelyä ja kapinointia itse Luojaamme vastaan, viitaten tässä Paavalin kirjeeseen Rooman seurakunnalle.

Itsensä hillitseminen on yksi hyvän "Hengen hedelmiä". Moni meistä ei sitä omaa luonnostaan tässä rikkoutuneessa maailmassa, mutta kun ihmeellinen vääristyneiden Kaitsija sitä alkaa opettaa, otettuamme hänet vastaan, alamme siinäkin asiassa parantua. Oikeastaan on melkeinpä turhaa moittia niitä homoseksuaalisesti eläviä, jotka eivät ole Jeesuksen opetuslapsia - he eivät tietenkään voi ymmärtää asian vakavuutta. Siitä huolimatta Jumalan viha kohdistui muinaiseen suurkaupunkiin jossa näitä ja muita syntejä harjoitettiin, se tuhottiin hetkessä maan tasalle. Me kristittyinä olemme myös varoittajia - ihmisen ikuisen kohtalon vaakalaudalla.

Vastaukset

taku

#1910 Re: Re: taneli kuusi

2013-03-24 15:35:22

#1902: On totuus - Re: taneli kuusi

Kiitos palautteesta.Kun kirjoitan jotain pyrin aina valitsemaan sanani siten että kirjoitukseni olisi eduksi asialle jota ajan.Jos luet tätä ketjua niin huomaat että kommenttini on monessa mielessä osoittautunut hedelmälliseksi toisin kuin useat muut.koska minua ei pidetä homofobisena (mikä johtuu osin maltillisesta puheesta osin siitä että olen tukenut Haavistoa pres vaalien 2 kierroksella en tosin siksi että oli homo) niin minua kuunnellaan usein paljon paremmin.Toki kunnioitan kaikkia mielipiteitä muta toisinaan vaan tuppaa mennä hermot.Olin kristillisdemokraattien puoluevaltuuston kokouksessa pari vuotta sitten ja koko puolueen toimintakyky tuntui laantuvan kun kaikki energia käytettiin yhteen asiaan vaikka olisi ollut monta paljon tärkeämpääkin asia.Varsinkin kun tiedän että jos tietynlaisten kommenttien laukojat olisi ollut hiljaa niin ei tähän pisteeseen olisi koskaan ajauduttu.Tämä on PELIÄ jota pitää osata PELATA.Kyse on vähän samasta asiasta kun jos pelaat korttipeli kannattaa hetken miettiä seuraavaa siirtoa.

itsehillintä on sinänsä hyvä asia se on totta.Ja minusta useimpien keskustelijoiden tulisikin pohtia haluavatko he purkaa omaa inhoaan homoutta kohtaan vai julistaa Jumalan sanaa.Tuntuu että useimmille on tärkeintä päästä purkamaan se oma inho.Voitaisiin myös keskustella viittaako tuo Raamatun kohta homoseksuaalisuuteen vai anaaliseksiin.

Olen joka tapauksessa sitä mieltä että homoseksuaalisia tekoja suurempi synti on se että me länsimaalaiset elämme yltäkylläisyydessä kun muualla nähdään nälkää.Muistanet mitä Jeesus vastasi kun häneltä kysyttiin suurinta käskyä ei tainnut mainita homoudesta mitään tai muustakaan seksuaalisuudesta