Pähkinärinteen nuorisotilan Nurkan saatava jatkaa toimitilassaan!

Kommentoitu viesti

Kolmen lapsen isä

#21 Re:

27.03.2013 19:46

#1: - Huh huh,  Tämäpä oli yllätys, luin Vantaan sanomista, että kaupunki säästää yhden henkilöauton hinnan (35000e) ja heittää pähkinärinteen vuosia kestäneen rakennustyön hukkaan!  Miten tuota voisi edes puolustella? Olen seurannut tuon nuorisotilan toimintaa vuosia, omien ja vieraitten lasten kautta. Itsekin olen käynyt "Nutalla" poliisien pitämissä huumevalistus illoissa. Paikka tavoittaa juuri ne nuoret, jotka ovat yhteiskunnallisen keskutelun keskiössä.  Kasvatus vastuu ja yhteenkuuluvuus paikallisten nuorten kesken pitää huolta myös niistä  nuorista,  jotka eivät voi oikeasti hyvin. Monelle tuo paikka on mukana vain ne  muutamat tärkeät vuodet, mutta kuinka tärkeitä nuo vuodet ovatkaan kaikille kehittyville nuorille.  Henkilökunta on kiintynyt pähkinärinteen nuoriin ja se tekee työtä vuorotta iltamyöhään, nuorten hyväksi. Mistä tuo työmäärä kertoo? Paikkaan on syntynyt lämmin nuorisokultuuri ja sen seurauksena hyvinvointia lukuisten ihmisten keskuuteen. Jos jostakin joudutte säästämään, niin olkoon tämä viimeisin vaihtoehto. Hävittämisen päätäminen on helppoa, mutta kasvattaminen ja rakentaminen vaatii ymmärrystä, aikaa ja viisaita päättäjiä. Nuorisotilan siirtäminen muualle tuhoaa hyvin arvokkaan kulttuurityön, sillä kestää vuosikymmeniä rakentaa tuollainen yhteishenki ja yhteisö mihinkään paikkaan. Sen tekijät ovat näiden nuorten uskottuja ihmisiä. Älkää hajottako sitä. Säästö ei ole sen arvoinen.

 

Vastaukset


Vieras

#24 Re: Re:

2013-04-02 16:35:02

#21: Kolmen lapsen isä - Re:

Kiitos ihanasta kirjoituksesta....

Tämä on ihka eka kerta kun vastaan johonkin, sillä olen aika tumpelo näissä hommissa...Mutta kyllä tämä tuntuu toimivan ! Niin meillehän on tarjottu.kirjastoa ja sen kyljessä oleva talkkarin asuntoa... käytiin katsomassa ja juttelemassa kirjastoväen kanssa!Niitä tiloja ei voi ajatella..... sano sit päättäjät mitä vaan puhuvat hienosti pienryhmistä.....mihin jäävät ne kaikki muut... sananhelinäää... jotain pitää keksiä....meillähän on  tilahallinto saavat ruveta urakalla etsimään sillä kirjasto on out!

Ollaan onneksi saatu tosi paljon tukea teiltä vanhemmilta nyt olisi tarkoitus että nuoret ottavat itse toimittajaan yhteyttä

saavat kertoa omista tunteista... välillä kun kuuntelee niitteen tarinoita ...niin tunteet tulee pinnalle ja halusi itkeä ja raivota . JATKETAAN TAISTELUA NIIN PITKÄLLE KUN VAAN ON MAHDOLLISTA vielä on monta "jippoa" takataskussa

 

Maj-Len nurkkatäti