Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti


Vieras

#6745

06.04.2013 08:41

Olen todella ihmeissäni siitä,että keskustelu on erittäin vihaan lietsovaa homojen ja lesbojen keskuudessa.Asoita ei ratkota vihalla vaan rakkaudella,mutta kaikista omista arvoistani en aijo luopua painostuken ajamana.Toivon ,että myös kirkon isät pystyvät näkemään kyseisen pyhän avioliiton arvon naisen ja miehen välisenä liittona.Kaikkea ei tarvitse perustella,on olemassa vahva usko,joka ei ole järjen asia vaan Jumalan salaisuus ja meidän on myös sitä niin kunnioitettava.Ihmisten ei tarvitse aina olla muuttamassa asioita omien halujensa ja tarpeidensa ajamina.Tämä aika on sitä aikaa,että"Mut ku mä haluun".Äärimmäisen surullista.Ollan valmiita rikkomaan Pyhiä arvoja,että tasa-arvo muka toteutuu.Kysynkin kuinka tasa-arvoinen tämä maailma on ruuan ,kodin ja puhtauden suhteen.Ihmisen perustarpeiden suhteen.Pidetään kiinni Pyhästä avioliitosta miehen ja naisen välisenä liittona ja koitetaan parantaa elämisen perustarpeita elämisen ehtona maailmassa.Tässä avioliitto asiassa ei ole kysymys tasa-arvosta vaan uskosta ja siitä miten haluamme raamattua nykypäivänä tulkita omiin tarkoitusperiimme.Toivon kaikille ihmisille rakkautta ja hyvää.Pidetään keskustelua yllä kunnioittaen toistemme näkökantoja.Ei kilpailemalla kumpi puoli voittaa,koska se keskustelu ei tule rakkaudesta vaan vihasta.

Vastaukset


Vieras

#6756 Re:

2013-04-06 09:02:39

#6745: -

"Olen todella ihmeissäni siitä,että keskustelu on erittäin vihaan lietsovaa homojen ja lesbojen keskuudessa."

Luepa tätä keskusteluketjua ja pane merkille, ketkä täällä syyllistyvät mainitsemaasi vihan lietsontaan. Odotan konkreettisia esimerkkejä. Voidaan vaikkapa pelata pientä foorumipeliä: jokaista vihaa lietsovaa homomyönteistä viestiä kohden minä voin leikiten esittää vaikkapa kolme isoin kirjaimin kuola suusta pärskyen kirjoitettua, absurdeja varjohallituspelotteluja tai anaaliyhdynnän kuvailuja sisältävää viestiä.

"Ihmisten ei tarvitse aina olla muuttamassa asioita omien halujensa ja tarpeidensa ajamina.Tämä aika on sitä aikaa,että'Mut ku mä haluun'."

Sama ongelma kuin edellisellä kirjoittajalla: sinulta lienee jäänyt huomaamatta, että omat halusi ja tarpeesi on jo tyydytetty. Sinä (=heterot) olet halunnut, että oma avioitumistahtosi otetaan huomioon, ja niin yhteiskunta on luonut ja muuttanut esim. lainsäädännöllisiä rakenteita pelkästään juuri sinun halujesi ja tarpeittesi tyydyttämiseksi. Tämän jälkeen on sangen kaksinaismoralistista torua niitä, jotka myös haluaisivat tulla samalla tavalla huomioonotetuiksi; harvinaisen kaksinaismoralistista on koettaa lyödä vastapuolta niillä samoilla haluilla ja tarpeilla, joiden osalta oma tontti on hoidettu kuntoon jo aiemmin.

"Tässä avioliitto asiassa ei ole kysymys tasa-arvosta vaan uskosta ja siitä miten haluamme raamattua nykypäivänä tulkita omiin tarkoitusperiimme"

Ei, vaan avioliitossa on kyse julkisoikeudellisesta mallisopimuksesta, jonka perusteiden tulisi kummuta muusta kuin uskonnollisesta ajattelusta. Jos kotoinen avioliittolakimme edes nykyään perustuisi tiukasti kristilliseen arvokäsitykseen, siinä kiellettäisiin avioero ja todennäköisesti siinä olisi pysytetty lainsäädäntömme vanhastaan tuntema edusmieheys-järjestelmä, jossa nainen siirtyi avioituessaan miehen käsky- ja määräysvallan alle ja menetti muun muassa oikeuden vallita itse omaa omaisuuttaan (tai käydä töissä ilman miehen lupaa).

Kristinuskosta nousevaa lainsäädäntöä on toki kokeiltu maassamme paitsi avioliittonormituksessa myös rikoslain puolella: valitettavasti porukkaa jouduttiin tuomitsemaan Mooseksen lain voimaansaattamisen jälkeen siinä määrin suurissa määrin kuolemaan, että sääntelystä luovuttiin. Kuitenkin ehdittiin silpaista henki esimerkiksi sellaisilta uppiniskaisilta jälkeläisiltä, jotka eivät olleet kunnioittaneet isäänsä tai äitiään.